Stockholm och lite party!

Ja i fredags så var det full fart hela dan. Väntade på posten för jag skulle få mina pengar då. Sen fick jag skynda mig ner på banken för att få in dom på kontot innan vi skulle åka. Jag hade jätte brottom för mamma och jag skulle åka till Söderrå vid 12 och halv 12 ungefär kom jag ner på stan.
Självklart så var det ganska mycket folk på banken och alla var SKIT SEGA! Vart jag just nå less då. Medan jag väntade på min tur så sprang jag in på hm och köpte smink, sen tillbaka och det tog ändå lång tid innan det blev min tur.
Sen åkte jag hem och hämtade min packning och åkte. Men när vi var på väg så frågade mamma om jag hade med mig tandborsten och den hade jag ju glömt, och mamma hade glömt nattlinnet. Så det var bara att vända. I söderrå så drack vi lite kaffe och väntade på Bäckis och Theres. Kom inte iväg föräns kanske vid 2 tiden.

Vi stannade vid tönnebro och köpte glass och en tidning. Sen funderade vi på vart vi skulle äta. Vissa ville inte  äta hamburgare, så vi bestämmde oss för att åka in till uppsala och leta en restaurang, vilket inte var det lättaste. Men vi parkerade och gick och letade en. När vi hittade en så var det ju svindyrt, så det blev ingen mat. Åkte vidare till stockholm istället och tänkte äta där.
När vi tillslut kom in till stockholm och hittade lägenheten så måsta vi ha en parkering, vilket tog typ nån timme att hitta. Sen gick vi till lägenheterna och då var kl 10 i 7 så då måsta vi skynda oss till Göta Lejon. Tog en taxi dit. Sen gick vi in och satte oss, och gud vad bra det var! Det var typ som att åka tillbaka i tiden och se en konsert med Buddy Holly. Och i slutet så ställde alla sig upp och klappa händerna och digga med =)

Sen när det var slut, runt 10 tiden, så gick vi omkring på stan och letade en restaurang eftersom att vi inte hade ätit. Kl halv 12 satt vi och åt kina mat. Jag åt pekingsoppa som var som gelé, jätte äcklig var den. Och Lasse satt och sa slempropp hela tiden. Det tyckte jag var roligt. Sen gick vi ut och funderade på om vi skulle gå hem, eller ta en taxi. Då stannade det en taxi vid oss, så vi tog den.

Jag vaknade halv 8 av att jag var täppt i näsan. Kunde inte sova så jag klev upp och gjorde iordning mig. Trodde vi skulle på stan till 10 jag, men de andra var ju så långsam så vi kom inte iväg föräns vid 11. Theres, Bäckis och hans pappa kom till våran lägenhet med fika, för mamma och Anna fyllde år. Sen gick vi på stan och shoppade.
Jag köpte två par skor och ett linne. Åt sen på en restaurang vid plattan. Jätte god mat! Gick sen till lägenheten och då kom några som Anna och Lasse känner. När dom hade gått så städade vi och åkte hem.

Här står dom och letar vägen till lägenheterna

Mamma, Theres och jag kollar på bara

Lägenheten vi bodde i



Kinarestaurangen

Fiskar på restaurangen



Fin toafåtölj vi hade i lägenheten ;)


Kom hem runt halv 11 och då var det bara att svepa i sig lite Mintu, för här var det fest. Krille och Rebecca var här. Vi satt bara hemma, skojjsigt var det! Gick och la mig vid halv5 på morgonen.

Krille och Rebecca

Hehe det här var en rolig bild!   Kristoffer, Rocky och Ballder

Kristoffer, jag, Rebecca



Kl 2 dan efter ringde Joel och väckte mig, för då skulle vi fira mamma, eftersom att vi inte han göra det dan innan, så jag gick dit och åt lite tårta. Sen kom Krille över till oss, och på kvällen tog vi en liten biltur med han.

Idag har jag plocka undan lite här, ska diska sen också men måste köpa diskborste och trasa innan. Jag har äntligen planterat mina blommor också idag. Ska på stan en sväng, och sen åker vi kanske till Tommie, Malle och Isabelle.

Kommentarer
Postat av: Ewa

Vad roligt ni verkar ha haft de:)

2009-04-28 @ 09:18:13
URL: http://ewawiklund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0