Promenix

Igår gick vi och kika in hos Stimpa och Hanna för dom har flyttat upp hit till Håsta. Men vi vart inte kvar så länge för dom var sjuk och Kristoffer är ju så rädd för å bli smittad.
Så då började vi gå lite tidigare till Malle och Tommie. Skulle kika på Färjan där. Vi tog lite omvägar bara för att vi var så tidiga. Tänkte gå genom fotbollsplanen bakom ÖB till gymnasiet, men det fanns ju ingen bro. Då tog vi en stig som ledde runt och tillbaka till fotbollsplanen :P Sen gick vi och letade en annan väg där, som Kristoffer visste om, istället för att gå ut på riktiga gångvägen. Där var det väldigt fint, synd att jag inte hade med kameran då.
Ja, vi var ute och gick en timme iaf :) På vägen hem så kom det fram en katt som ville hälsa på Rocky :s

Idag hade vi ställt larm på mobilen, för Grannen skulle komma hit och hämta sin cykel. Har försökt rensa rabatterna här också, men det är ju så krångligt för det har kommit upp en massa solrosor överallt. Och drar jag bort nått ogräs så följer dom med. Får vänta lite med dom ställena tills dom har växt till sig.
Tog bort gräs också mellan plattorna och då blev det ju stora gropar istället. Får hämta sand någonstans så vi kan fylla igen.
Behöver lite stängsel vid rabatterna också så att inte Molly och Rocky går dit och klampar. Ska ju plantera det jag har odlat här inne också och då vill inte jag att dom förstör mer än de har gjort.
Det kommer bli väldigt mycket solrosor här i sommar iaf =)
Det började regna nyss så  jag fick ta en liten paus. Jag som hade kommit igång!

Ska väl äta ärtsoppa snart. Sen ska vi promenera till Grannen (som bor på Solbågen, ex.granne).

Hej svejs! En-gång-i-månaden-grejs!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0