Tjejer kan! eller?

Igår gick jag till mamma. Först så skulle vi göra köttbullar, potatismos och brunsås. Annars så har ju alltid pappa gjort den maten, så varken mamma eller jag visste riktigt hur man skulle göra. Men vi provade och det blev väldigt lyckat! Mumms vad gott de vart! Jag orkade inte äta upp allt så Rocky fick smaka, men konstigt nog så tyckte inte han att det var lika gott som vi, för han lämnade en massa mat kvar :s
Efter det så skulle vi sätta upp en hylla i köket som vi hade satt upp förut en gång. Men det satt inte så bra så vi skulle göra om det. Det är en sån där IKEA hylla som man inte ser hur den sitter fast lixom, ja ni fattar väl?
När vi satte upp den sisst så fick vi ju borra om alla hålen flera gånger för att det vart fel. Och dom här CPväggarna på håsta som man måste borra och plugga för varenda liten grej man sätter upp...
Ja i alla fall så provade vi med att sätta in nya, mindre plugg i dom gamla pluggen som redan satt där. Gick hur bra som helst och vi skruvade upp hyllan, ställde dit grejerna och sopade upp skräpet. Då rasade hela hyllan så vi fick sopa upp allt som gick trasigt och börja om. Då borrade vi helt nya hål, satte i nya plugg och sruvade dit festena. Men när jag skruvade in den sissta skruven så fastnade den inte riktigt så jag skruvade ut den igen. Men då hade ju skruven gått av, så halva den satt kvar i väggen! Då fick vi efter mycket om och men försöka borra nytt precis ovanför det hålet, men det var inte det lättaste för borren krånglade och vi höll på hur länge som helst. Men sen, tillslut så lyckades vi. Så nu sitter hyllan där, och vi håller tummarna på att den sitter kvar ett tag också. Väggen blev inte så fin bakon hyllan. Är typ hundra hål där. Hehe! Ja tjejer kan!

Idag så klev jag upp i tid för att hinna åka och vaccinera mig igen. Blev lite stressigt för jag kom på att vi skulle ta med alla pantburkar och grejjer precis innan vi skulle åka och svåt att hitta parkering, men vi han i tid. Så när jag kommer in på MVC och säger att jag är där för att jag vill vaccinera mig, ja då ska vi inte vaccineras en gång till. Det räckte tydligen med bara en spruta. Tack och lov, men dom hade väl kunnat sagt det tidigare tycker jag.
Sen åkte vi och släppte Rocky så han fick springa av sig lite. Efter det stog vi på Rimi hur länge som helst och väntade på att få panta burkar, för det var nån framför som hade en säck med burkar med sig. Men det gick ju hur bra som helst att panta där ju! Vi som alltid har gruvat oss för att panta också gick det så smidigt! Vi pantade för 108 kr så då köpte vi korv, potatis, morötter och purjo. (Är lite knapert just nu.) Sen åkte vi hem och gjorde soppa på det! Blev gott det. Så nu har vi ätit det till lunch och middag idag =)

Mumms!


Var en sväng på A&H och köpte en gryta till pappa som han hade lagt undan, sen åkte vi till han med den. Han kunde inte hämta den själv idag för han är sjuk stackarn. Hoppas inte det är svininfluensan bara. Men för säkerhetsskull så stog vi bara vid dörrn, och pappa en bit in när vi lämnade grytan. Jag har ju iof fårr vaccin, men vill ju inte dra på mig nått annat, och Kristoffer är ju väldigt rädd för sånt där (som ni kanske redan vet) ;) Hehe
sötis!

Ne nu måste jag sluta! Tror inte jag har glömt nått... Hej svejs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0