BVC

Oj oj här har det blivit dött ser jag! Har inte alls tid eller ork till att sitta här och skriva längre...synd det. Det är ju kul att gå tillbaka och läsa vad man har haft för sig. Ska väl försöka ändra på det, kan ju bara skriva lite grann varje dag istället för mycket ibland som jag brukar.

Idag var vi på BVC. Olivia går upp duktigt i vikt. Kanske lite för mycket, 4 hekto på en vecka, men Annika sa att det kommer plana ut med tiden. Hon växer alldeles lagomt också, 1 cm i veckan. Låter väldigt mycket det. Tänk om man fortasatte att växa så mycket, vad lång man skulle vara då! haha!
Annars så är allt bra med Olivia och oss. Man börjar väl komma in i mamma-rollen, och lära sig hur allt funkar. Nätterna går rätt bra faktiskt. Hon sover i sin säng, när hon inte ammas och jag råkar somna förstås. Det är skönt det för jag sover inte alls nå bra när jag måste ligga still på en sida hela natten. Vi provade ju det i nån vecka, men jag fick så ont i höften, och jag kunde inte ligga på nått annat sätt heller tyckte jag..
Olivia skriker inte utan ligger mer och gnäller och vrider sig när hon är hungrig (ungefär var 3:e timme). Men när hon vill nått på dagen så skriker hon, högt! Har ju fått hört att vissa inte har hört en bebis skrika så högt, och det är ju kul att höra ;P Hon fäster och följer redan saker med blicken och ligger och kollar runt. Och när hon ligger mot bröstet så lyfter hon huvet och kollar. Duktig tjej vi har =)

Igår hade vi dock inte en så bra dag. Jag mådde inget vidare. Vet inte vad det var, men kände mig lite yr, ont i huvet och helt slut i hela kroppen så jag inte orkade stå typ. Och Olivia var skrikig ocg grinig hela dan och ville inte nå gärna sova. Hon sov när vi var ute och gick en sväng, men så fort vi kom hem så vaknade hon och skrek. Så till slut la jag mig ner i soffan och ammade henne, och sen somnade vi där en stund. Sen var hon grinig fram till 21-tiden. Men sen sov hon gott fram till kl 2 på natten. Och det var ju skönt, för precis efter att hon hade somnat så kom Linus på besök med världens godaste kakor! Det tackar man för =) Också spelade vi TP utan att jag behövde gå därifrån och mata Olivia, och det händer ju inte ofta känns det som...

Nu har hon sovit nån timme så jag har hunnit städa lite medan Kristoffer var på gymmet. Men nu har hon vaknat igen och ligger och skriker sitt högstaste i mitt öra för hon är hungrig så nu måste jag sluta skriva.

Hej svejs!

Kommentarer
Postat av: Malle

Kul att läsa hur det går för er. Vi får ta och träffas nån dag så jag får höra mera =)

2010-04-22 @ 15:08:34
URL: http://marlenejonsson.blogg.se/
Postat av: sandra

Ja men det får vi göra. Hur jobbar du dom närmaste dagarna då?

2010-04-22 @ 16:35:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0