12 augusti

Igår vad Olivia och jag in till stan på mammaträff. Vi var bara 4 den här gången med, men det gick det också =) Ganska skönt ändå när man inte är så många. Vi gick ner på möljen som vi brukar och satt i solen och fikade på Fredriks och Mikaels eller vad caféet nu heter. Mycket mysigt café är det. Jag vill ha sån inredning som dom har. När typ allt är vitt och ser lite gammalt ut, ja ni fattar säkert. Det är fint det!

Idag har vi varit och kollat på ett till hus. Mycket fint läge, men väldigt mycket att göra. Så det blir nog inget där heller. Vi blir nog kvar här i Iggesota ett tag till tror jag...Så när vi väl köper ett nytt hus så ska vi då vara helt nöjda, annars så kan jag lika gärna bo kvar här. Ganska dummt att köpa ett till hus man inte är riktigt nöjd med. Jag har då lärt mig nått av att köpa det här huset iaf =)

Usch vad jag har börjat tappa hår! Det var så ett tag förut också, men sen blev det bra, och nu har det kommit tillbaka igen. När jag drar fingrarna genom håret så lossnar det hur mycket som helst! Jobbigt, jag som har så himmla tunnt hår ändå...

Olivia har det inte lätt nu stackarn. Vet inte om det är tanden hon gnäller över eller om det börjar bli dåligt med mjölk. Sen i söndags så har hon varit väldigt gnällig. Och vaknat flera gånger på nätterna och skrikit. Så då har hon ju fått äta kanske 3-4 gånger på natten! Innan söndag så sov hon hela natten fram till kl 6-halv 7. Och dom få gångerna hon vaknade så var hon ju tyst och somnade av sig själv igen.
 Och när hon äter så äter hon ett tag, sen skriker hon, provar tussa lite till, sen skriker hon också håller hon på så tills jag byter sida. Och då gör hon samma sak där...tillslut så ger hon upp och tussar ett tag till, eller så ger jag upp och försöker få henne glad på nått annat sätt. Och hon har alltid förr bara ätit från ett bröst.
Också har hon blivit mer lättväckt tycker jag. Förr när hon somnade vid bröstet så kunde jag lägga bort henne när hon hade somnat. Men nu så går inte det lika lätt. Nu ligger hon och tussar hela tiden hon sover, annars så vaknar hon. Så bröstvårtorrna blir ju hur öm som helst. Men ibland går det ju så klart.

Fast det känns som att det har gått lite bättre idag på eftermiddan ändå när jag tänker efter. Så vi får se hur det går inatt, kanske har blivit bättre nu. Idag så skrattade hon när vi sa mamma och pappa och poppa och massa andra ord. Tokfia! Hon har fått prova potatis också. Tyckte att det var gott första gången. Sen var det inte lika gott. Men hon gapar efter skeden efter att det blivit tomt i munnen ändå =) Men efter att hon har ätit lite grann så skriker hon och vill ha tutten istället...Nån som vet varför?

Imorgon kommer min farfar hit. Sen ska jag göra smörgåstårta till Johnny som ska firas på lördag. (1 vecka för sent). Annars vet jag inte vad som händer. Kristoffer och jag ska väl äta något gott imorgon och mysa film kanske =)

Kommentarer
Postat av: Malle

Hon kanske blir sugen på att få mer ätbart när hon smakat potatis? :) Dom går ju igenom så mycket faser. Det finns ju böcker och på internet där det står om bebisens utvecklingsfaser vecka för vecka. Det kan stämma ganska bra det som står, och så förstår man varför dom gör som dom gör. Förmodligen är hon i nån tillväxtfas och vill vräka i sig. Ni får prova tillägg om hon inte blir nöjd då! :)

2010-08-13 @ 09:10:08
URL: http://marlenejonsson.blogg.se/
Postat av: Sandra

Hittade inte så mycket på internet om tillväxtfaser... Men jag tror också att hon vill ha mera mat. Så ikväll fick hon gröt. Får se om det blir bättre då =)

2010-08-17 @ 20:54:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0