Lite bilder

Nu har vi vart på BVC iaf. Nu väger Olivia 6600 g och var 63 cm lång. Vart inte nå klokare om Olivias sömn iaf. Annika sa att så kan det vara ibland. Prova ge henne gröt innan hon somnar för natten, sa hon. Sen pratade vi mest om husköp hehe! Fick inte någon genomgång om matportioner heller...Men det har vi gått igenom på mammagruppen en gång, men det kommer inte jag ihåg. Men som tur är så har jag ju Stina som jag kan fråga allt om, efterom att Alice är typ en månad äldre än Olivia. Så det är ju perfekt!

Men jag tror det har blivit lite bättre nu när hon får gröt iaf =) Igår kväll så somnade hon runt 8, vaknade sen vid 12-1 och sen vid 5-6  tiden. Så det har blivit bättre. Får se nu ikväll hur det går. Jag provade en kväll med att låta henne sova brevid oss. Det gick ju bra, men mitt i natten så vaknade hon, så då fick hon tutten. Sen ville hon inte somna igen, så då la jag henne i spjälsängen och då somnade hon på en gång och sov rätt länge sen, hehe!

Jag har börjat ge henne puré också runt lunch. Det tycker hon är gott. Hon gillar gröten också men jag tror jag ger henne lite för sent så hon är lite för trött. Undrar om hon kanske är lite tuss-sugen..för när man har gett henne en sked mat så ska hon tussa på handen emellanåt? Tror att tänderna (hon har fått upp en till tand bredvid nu =)) kliar lite, för hon vill gärna tugga på skeden. Vi fick köpa en ny bitring idag å för den andra har spårlöst försvunnit...

Är lite svårt nu när man inte vet hur man ska göra och vad, och hur mycket man ska ge henne.
Men jag tror nog att allt går lite bättre när hon lärt sig att äta en hel måltid.
Hua hon är ju så himmal söt! Ska lägga upp kort nu på henne. Man saknar henne ju bara hon ligger och sover. Det trodde man inte innan att man kan älska en människa så mycket. Hon är ju så underbar vår lilla bäs!

Idag så följde jag inte med in till stan för att promenera. Jag klippte gräset istället och krattade. Tror jag stannar hemma imorgon också för att fixa klart parkeringen. Håller på att gräva bort allt gräs som spridit sig dit. Ser inte särskillt bra ut. Men det kommer bli fint hoppas jag =) Det är ju bra att passa på att göra sånt medan Olivia sover. Och hon sover ju inte lika mycket nu längre så det gäller att passa på när hon gör det, så då får man prioritera och passa på medan det är fint väder och sommar =) Ska väl börja med bodypump snart också, men Hudikgympan har inte lagt upp nått nytt schema, så jag vet inte när det börjar.

Imorgon kommer dom ÄNTLIGEN och kollar vårat badrum! Det var ju på tiden. Har väntat hela sommaren. Det ska bli spännande och se vad det kommer kosta och vad som måste göras. Är dom inte så duktiga så dom kan klämma in ett badkar på en gång? ;)

Nja, nu har jag nog inget mer att skriva. Så då lägger jag in bilderna istället.

Lillraggarn posar på bilen!









Gammelfarfar kom på besök, efter 1 timmes förvirrande i Iggesund...



Tokfia försökte gömma sig under handduken





Mmmm...Gröt!



Hölik i juli

Vardagsrummet. Det var gröna tapeter och typ oranget golv innan...Så nog blev det bättre allt!


Vet att det är mycket "samma" bilder. Men det är ju så svårt att välja. Helst vill jag ju ladda upp allihopa jag har! =P

Kommentarer
Postat av: Stina .

Men Sandra, nu är de väl dags att uppdatera tycker jag :D

2010-09-13 @ 19:46:08
Postat av: sandra

haha ja jag tycker väl det jag å! Men jag tappar motivationen när man inte får några komentarer, för då känns det inte som att någon läser haha! :P Så komentera mera så kanske jag uppdaterar oftare =)

2010-09-15 @ 13:54:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0