MVC v32 och IKEA

Var nyss iväg på MVC. Magen har växt bra, hjärtat slog bra, jag hade lite högt blodtryck men det var okej. Nu har jag gått upp 13 kg sammanlagt. Idag satt vi och prata om förlossningen, hur vi kännde inför den och massa annat. Hon tyckte att vi verkade vara så lugna =) Men det är så svårt att föreställa sig allt, så det är bara att ta det som det kommer känns det som. Och då blir man ju lugn. Visst är det massa saker man tänker på och föreställer sig, men jag tänker det värsta jag kan komma på och då vet jag ju att det inte blir så farligt så då går det nog bra och efteråt så kanske man tänker, det var ju inte så farligt som jag hade trott...Hehehe lät nog lite knasigt det där, men ni kanske förstår ändå hur jag menar?
Jag har ju mina funderingar också, men när jag väl kommer till MVC så har jag glömt bort vad det var, eller så har jag redan frågat någon annan som vet =) Ska nog försöka skriva upp min frågor så jag kommer ihåg dom hädanefter. För när BM frågar om det är nått vi funderar över så känns det som att vi borde ha det men att vi inte vet vad. Kanske inte är nått vi funderar över heller, vi kanske är väldigt lugna av oss ändå, och tar allt som det kommer ;) Oj oj nu vart det rörigt!

Igår åkte vi till Sundsvall. På vägen dit så kom vi ikapp en plogbil, så vi stog nästan helt still. Kristoffer satt och tänkte på att det säkert kommer komma nån som inte ser att vi står till och inte hinner bromsa och kör in i oss bakifrån. Så han satt och kollade i backspegeln, och då såg han snön spruta bakom oss. Vi kollade i backspegeln på sidan och då såg vi en bil som hade kört in i snödrivan på sidan! Som tur var så var det några bilar bakom oss innan den bilen kom. Så han han nog inte se att vi stog still och tvärnitade och svängde av vägen. Sen mötte vi flera brandbilar, polisbilar och ambulanser, så vi trodde att det var fler som hade krockat. Men vi hörde sen att det bara var den bilen och att dom inte skadade sig. Dom hade skickat ut massa ambulanser utifall bara, som tur var. Uscha hemskt sånt där. Det hände lixom bara några meter bakom oss, så bilen hade ju lika gärna kunnat köra in i oss om han var lite tidigare, eller om vi var lite senare...Ne inte kul alls.

På IKEA så köpte vi spjälsäng, lakan, frotélakan, påslakan och örngott, täcke, kuddar (en till sängen och en till vagnen) och spjälskydd. Madrass har mamma kvar sen vi var liten och säkert massa annat också, så vi ska dit och kika sen idag på vad hon har för nått tänkte jag.
Är det nått vi har missat? Det finns ju så himmla mycket saker, och massa olika av varje. Hur noga är det med madrassen och täcke och kudde tex? Men hårdhet, och tjocklek och sånt menar jag? Och vad behöver bebisen i vagnen i april? Är så himmla mycket sånt där att tänka på...men man kan ju köpa sen också om det är nått som fattas. Men hur lär man sig lixom? Det är ju lite svårt när inte bebisen kan säga att det är för varmt eller för kallt hehe.

Kläder ska vi åka och köpa nån dag också. Vad ska man köpa då? Sover bebisen i pyjamas, eller i blöja, eller nått annat? Vad ska den ha för nått på sig när vi åker från BB? Kanske inte ska köpa så mycket av allt eftersom den växer ganska fort och man får massa kläder av andra?
Ja ni ser ju vad många frågor jag har! Men det är ju inget jag stressar upp mig på. Jag har ju Kristoffer, er, och mamma och pappa som kan hjälpa till med svar på mina små frågor. Och det är ju inte svårare än att handla sen fall nått skulle fattas som sagt! Men jag är nog lite sån som vill ha ording och veta att allt finns ändå. Skönt att ha allt hemma också så man kan konsentrera sig på viktigare saker sen.

Ne nu måste jag sluta, annars blir det här hur långt som helst! Nu ska jag checka listan som jag skrivit med alla saker man behöver haha! Ha det bra! Förästen tror jag inte det blir någon långprommenad med Rocky nu, den tar vi ikväll istället när det föhoppningsvis har slutat snöa! Städar istället.


Kommentarer
Postat av: Stina .

Men hej !

Vi verkar alltid vara på MVC samtidigt . haha .

Stort grattis till eran bebis :D . när ska ni ha ? början på april eller räknar jag helt fel ?

2010-02-04 @ 15:33:51
Postat av: Malle

Jaa allt ordnar sig till slut! Tror ni fått med det mesta. Visst köpte ni täcket på IKEA också? På vårat sånt stod det att det var för barn från 1 år och det kan stämma. Vi har inte behövt använt det där täcket förrns nyligen. Det har ju vart så himla stort och tjockt. Det är bra om man har ett tunnare täcke eller filt eller nåt också. Vi hade ett gammalt, tunnare täcke som vi hade första året. Fast Isabelle har ju alltid vart en täcke-vägrare så det har nästan aldrig funkat med nåt över huvudtaget för oss. Men men... Vi kommer väl förbi och inspekterar sängen nån dag =)

2010-02-04 @ 16:35:42
URL: http://marlenejonsson.blogg.se/
Postat av: Sandra

Stina: Ja visst är vi! =) Tack så mycket och Grattis själv! Den 29 mars är det beräknat så det var inte alls så fel =) När ska ni få? I februari va?



Malle: Ja jag tyckte jag å att täcket såg väldigt stort och tjockt ut...ska kolla hos mamma om hon har nått gammalt täcke som är bättre då =) Men ni får ta er en titt sen när vi har byggt ihop den =)

2010-02-04 @ 17:39:02
Postat av: Stina .

Tack :)

Gud . jag var på så dåligt humör när jag var där idag . De är så jobbigt att ta sej fram överallt nu, ont gör de . Jag är så less !

Om 19 dagar är de beräknat, den 23e, & jag vägrar gå övet tiden :P ! Bebben var fixerad idag iaf :)

2010-02-04 @ 18:53:46
Postat av: Sandra

Ja det kommer väl snart det där också för mig, det är på G känner jag. Oj men då är det dags snart, får hoppas att den vill ut då då =) Jag hoppas också att jag slipper gå över tiden.

2010-02-04 @ 21:43:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0