Svammel

Igår var vi till Lintjärn med Linus och Gin. Det han bli mörkt och jag har världens sugigaste kamera så det blev inga bilder tyvärr. Vi drack kaffe medan hundarna lekte. Blev inte där så länge för Kristoffer började frysa.
Skulle ha spelat TP på kvällskvisten men vi hörde inget av vår medspelare? Istället så sydde jag lite på bebistäcket och sen kollade vi på Heroes, men jag somnade som vanligt.

Idag var Rocky och jag ut och gick medan Kristoffer var på gymmet. Sen skulle vi åka och köpa nå kläder eller filt eller nått till bäsen, men det vart motorolja och filter istället...
Var till Kristoffer mamma och drack kaffe, sen handlade vi mat. Skulle ha vart hos pappa nu igentligen och målat på mitt skåp, men jag fick inte vara i garaget, för han stog och skotta av taket och såg att garagetaket vinglade lite när han kastade snö på det. Så det var bäst att inte vara där inne fall det skulle rasa.

Så nu vet vi inte vad vi ska hitta på att göra. Måste ha nått att göra annars blir jag bara sugen på en massa och det vill jag inte. Och får jag inte svulla massa gotta så blir jag på lite dåligt humör och det är ju inte heller så kul. Men jag försöker tvinga mig själv att inte äta smaskiga saker på vardagarna...Blir lite extra lyxigt på helgen då istället. Men då har vi oftast saker att göra så då tänker jag inte på godis hehe. Tror det blev så här när jag slutade snusa. För när man snusade så hade man ju alltid nått smaskigt i munnen, så då behövde man inte godis eller kakor. Men jag ska stå ut. Tror jag ska ta mig ett äppel istället.

Har gått in i vecka 33 nu =) Tiden bara flyger iväg tycker jag. Inget nytt, är som jag skrev förr. Lite jobbigt i sängen, ont i höften och täppt i näsan. Det går bra att gå ut och gå, men det gör ont i magen ibland, men då är det bara att stanna upp en sväng så är det borta. Är lite orolig inför förlossningen, men det är samtidigt lite spännande. Det jag mest tänker på är att man ska ligga där i nån dag. Vad trisst, och läskigt att sova ensam. Men man är väl säkert så trött ändå så man inte bryr sig?  Ne jag tror jag är mer nervös och orolig för efteråt, med amningen och hur man tar hand om en liten liten bebis. Men jag längtar efter vår lilla bäs! Fast det är ju väldans mysigt när det bökar inne i magen också och allt är så himmla spännande och nervöst.

Imorrn ska jag kolla igenom och tvätta alla kläder och saker vi fick av mamma tänkte jag. Är lite svårt att veta vilka kläder man ska ha kvar och inte, eftersom att vi inte vet om det blir en liten tjej eller kille. Men jag tror jag lägger killkläder i en låda och tjejkläder i en annan, så får man väl packa ner det man inte ska ha sen då.
Vill bygga ihop sängen snart också och hämta barnvagnen! Vi tänkte väl göra det i slutet av februari-början på mars. Är väl kanske lite onödigt att allt står i vägen redan nu. Ne det ska bli så kul!

Nu måste jag gå och ta nässpray. Hej svejs!

Kommentarer
Postat av: ewa

Förlossningen kommer gå bra!!Våga säga vad ni vill bara.Sen sova på bb går bra lite långtråkigt tyckte jag att de blev men har du tur så får du dela rum med en bra person så blir de roligare:) kommer inte ihåg när man får åka hem om de är 12tim på hudik om man vill annars så tycker jag du ska stanna kvar så du känner att ammningen funkar:)

2010-02-10 @ 10:44:51
URL: http://ewawiklund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0