v 32

Tänkte ta å berätta lite om hur det går med bäsen i magen. Skriver ju inte så mycket om det, men det händer ju inte så jätte mycket nu förtiden. Men jag tar väl upp det jag kommer på just nu tänkte jag.

Nu känns det som att jag kommer sprängas snart. Speciellt när jag har ätit. Kan jag verkligen växa mer nu? Tror magen har växt på sig rätt mycket den senaste veckan. Får se på torsdag när vi ska på MVC.
Bebisen rör på sig nästan hela tiden. Här om kvällen så kännde vi en hård knöl på magen som försvann efter en stund. Det var väl en liten fot eller nått. Sött, men ganska läskigt. Känner ofta att det blir hårt på vissa ställen som sen försvinner. Speciellt på vänstra sidan.
Börjar bli jobbigt att vända mig i sängen och att ta på skorna. Speciellt när jag har jackan stängd, då blir det jobbigt att andas. Trodde för övrigt inte att jag skulle få igen jackan så här långt in i graviditeten. Men det är nog slut på det snart, stackarn får det trångt ;) Trängre för urinblåsan har det blive också, känns som att jag är kissnödig dygnet runt. Ibland måste jag på toa två gånger per natt.
Gå ut och gå går bra. Förutom idag för det var svinhalt och jag höll på att vurpa hundra gånger typ. Inte bra! Däremot är det jobbigare om jag bara står upp en längre stund, utan att röra mig. Då får jag ont i fötterna.
Två små röda streck på höger sida av magen har jag fått. Annars så är den randfri =) ..än så länge. Boobisarna däremot har ju fått sig en omgång. Dom strecken kom för ett bra tag sen faktiskt.
Kristoffer säger att jag de senaste tre månaderna har snarkat som en brunstig gasell! Haha! Och att jag flåsar högt! Kan ju ha lite att göra med att jag är täppt i näsan också kanske?

En gasell

Ja hörni..nu vet jag inte vad jag ska skriva mer. Kanske kommer på nått mer sen. Ni ska få en bild iaf.

Nu ska vi åka på Babyproffsen och hämta ut gratispaket som vi hittade på internet. Imorgon blir det förhoppningsvis en tripp till Sundsvall och handla spjälsäng och andra bebissaker! Fy vad skojjsigt! Jag kommer ju måsta bygga ihop sängen på en gång så jag får bädda den. Vad kul! Men vi får se, kanske ska vänta lite med det...Hej svejs!


Kommentarer
Postat av: Malle

Nästäppan kommer jag ihåg. Skitdrygt! Och vilket projekt att vända sig om i sängen. Haha, man fick ju ta sats utav bara den till slut =) Ha det så roligt med shoppingen i morrn!

2010-02-02 @ 18:16:50
URL: http://marlenejonsson.blogg.se/
Postat av: ewa

Nästäppa har jag oxå såå jobbigt!! kul att åka och handla saker:) inte så långt kvar nu:)

2010-02-03 @ 08:31:43
URL: http://ewawiklund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0