Föräldrautbildning

Idag var vi på föräldrautbildning. Vi var typ en kvart tidig, men det var bra för då fick man välja plats, också slapp man tränga in sig med de andra. Sen visste vi inte riktigt vart det var heller.
Vi är 7 par i gruppen. Fast det var 6 som kom idag. Började ju ganska jobbigt. För att när alla hade kommit in och satt sig, så satt alla helt tysta. Fett jobbigt! Och när nån väl sa nått så viskade den till sin respektive, precis som att vi inte skulle höra nått. Haha! Jag höll ju på att skratta hela tiden, men det hade ju blivit pinsamt, så jag satt och stirrade in i en vägg typ och försökte hålla mig.
Tillslut så började BM att prata iaf. Hon började med att berätta en massa om när bebisen kommer ut och så. Också tog hon fram en jätte ful docka som hade navelsträngen hängandes. Då skratta jag när den kom fram, och ville typ asgarva när hon skulle visa på sig själv hur bebisen vände sig på vägen ut. Men det kunde jag ju inte göra, så jag höll mig även denna gång, men kände att jag blev knallröd i asiktet och att det blev skitvarmt så jag blev svettig! haha! Sen blev det paus en stund, och efter det skulle vi lära oss att andas. Det gick ju väldans bra, för vi (paren) fick sitta mittemot varandra så vi slapp sitta och kolla på alla andra. Då hade vi nog inte varit så koncentrerade. På slutet fick jag gå fram och ställa mig, så BM fick visa hur vi skulle massera nere på ryggen.
Nästa gång ska vi vara på förlossningen. Ska bli kul!

Efteråt så åkte vi till grannen och drack te. Sen hem och åt mat.

Vi var till Lintjärn idag också, så Rocky fick springa av sig lite








Kommentarer
Postat av: ewa

Ingte asg när de är nåt vanligt och naturligt dom visar och pratar om;) hahahah

2010-01-15 @ 11:05:57
URL: http://ewawiklund.blogg.se/
Postat av: Sandra

Nee men det är svårt att hålla sig ibland :P

2010-01-15 @ 17:36:59
URL: http://sandrateodorsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0