v.37

Nu har vi fått badkar och diskmaskinen är inkopplad. Hur härligt som helst att kunna diska och använda kranen samtidigt =) Har inte tagit mig ett bad än dock. Får blir när jag är riktigt frussen eller har trisst. Brukar inte orka ligga kvar så länge för det blir så varmt.

Before                                           After
 
I helgen var vi iväg och knäppte kort. Först så fotade en kompis mig nere på Håstaholmen, men dom korten har jag inte sett än. Sen åkte Kristoffer och jag upp på Köpmanberget och fotade. Hade blivit fina bilder om jag nån gång kunde bli bra på kort. Eller ibland blir man väl nöjd, men jag hatar att vara med på kort. Ser ju hur konstig ut som helst. USCHA! Vet att "alla" tjejer håller på och säger så, och att det är fjantigt, men då får jag väl vara fjantig då. Men jag tycker inte att jag ser ut så som jag gör på kort...Men tydligen så gör jag väl det då =P När jag såg dom så var det nästan att det föll en tår för att jag inte blev nöjd med ett enda kort. Kunde bli bra på ett kort som man kunde vara nöjd med och visa iaf, när det är första bebisen...Jag lägger upp ett i alla fall för Kristoffer tyckte det.



Haha tror Kristoffer har vart lite tankspridd idag. För när vi skulle äta middag så hällde han upp vatten i sitt egna glas och sa tack, precis som att det var jag som tömmde i.

Imorse så åkte jag på hälsocentralen för jag skulle ta bort två födelsemärken. Men när jag kom dit och läkaren såg att jag var gravid så vart det inget för ärren kunde bli fulare nu när jag är gravid pga alla hormoner tydligen. Så det var ju dummt av mig att inte fråga om det när jag beställde tid. Så då slösa jag bort 150 spänn på ingenting. Sen var jag på försäkringskassan och frågade hur jag skulle göra för att få föräldrapenning. Då sa hon jag pratade med att jag skulle fylla i papperna på internet för då kunnde det inte bli nått fel. Hehe jag som gick dit för att få hjälp med det. Men jag ska prova göra det själv, så får vi se hur det går. Glömde fråga hur man gör med barnbidrag förästen. Nån av er som vet? Ska man skicka in papper för sånt också, eller är det nått som kommer automatiskt?

Gick sen på Lindex en sväng. Sen hem och skjutsa Kristoffer på gymmet och medans så åkte jag på jobbet och hälsade på en sväng.
När vi kom hem så kom Malle och Isabelle hit och fikade kladdkaka med grädde som blev över från i går när Tommie var här och hälsade på. Sen vart det lunch och efter det åkte vi på MVC och kollade blodtrycket. Det var lägre idag så det såg bra ut. Ingen äggvita i kisset heller. Måste bara passa på att fråga en sak: När man ska göra urinaprov och kissa i en mugg, hur mycket ska man fylla den då? Det har jag funderat många gånger på men glömt att fråga. Vore ju kul att fylla den helt och dom får ballansera den så det inte skvimpar över haha!

Nu ikväll så gick vi på en lite kortare promenad. Blev runt vid läroverket och in på OK för jag måsta ha mer nässpray. Hehe hon i kassan visste precis vad jag skulle ha när jag kom in, för det var hon som stog där förra gången också när jag funderade på om man verkligen kunde använda hur mycket nässpray man ville. Så när jag kom fram så frågade hon om jag skulle ha nässpray och skrattade hehe.

Idag så kände jag av en förvärk också. Tror jag iaf. Är lite svårt att veta hur det känns när man inte kännt det förr. Men det gjorde ont i bäckenbenet och ner för låret en liten stund sen gick det över. Blev så två-tre gånger. Uscha jag som tyckte det gjorde ont. Kan ju bara tänka mig hur det kommer kännas sen då då! Hua, blev lite nervös nu faktiskt. Men börjar faktiskt bli lite trött på magen nu och vill att bäsen ska komma ut. Vore ju skönt att ha det överstökat så att säga ;) Det har kommit nått litet streck fram på magen också, under navlen. Vill inte att det ska bli mer. Får hålla tummarna på att det inte blir mera.  
Nu har jag packat det jag kunnat i BB-väskan också köpte vi ett nytt skötbord i helgen som Kristoffer valde =) Så nu börjar allt bli klart. Det enda som är kvar nu är airbag och snuttefilt. Sått bra tipps på en bra snuttefilt?
Måste ställa spjälsängen på andra sidan sängen också för jag har hört att det inte är så bra om den står vid fönstret där det drar så kallt. Så då får Kristoffer och jag byta sida också, men det brukar vi göra ändå lite då och då. Ne nu får det allt räcka! Avslutar med en bättre bild ;)

 V.37


Kommentarer
Postat av: ewa

Jättefin bild på dig:) barnbidraget kommer aoutomatiskt månaden efter man fått..

2010-03-09 @ 10:23:03
URL: http://ewawiklund.blogg.se/
Postat av: Malle

V. 37!! Helt sjukt! Snart är bäsen här :D Jag tycker du ser jättesöt ut på båda bilderna iaf! Och ang. kisset. Vettetusan, men jag tror inte det behövs så mycket :P

2010-03-09 @ 12:28:06
URL: http://marlenejonsson.blogg.se/
Postat av: Stina .

Men gud, snart är bebisen här =)=) Inte alls långt kvar nu . Spännande .

Jättefin bild oxå :) .

2010-03-09 @ 12:40:22
Postat av: Sandra

Hehe ja tack vad ni är snäll =)

Ne nu är det inte långt kvar. Kristoffer och jag har ställt in oss på att det blir tidigare också så vi inte ska behöva vänta så länge haha! Så vi får se!

2010-03-09 @ 18:45:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0