Mammagruppen

Idag var Olivia och jag iväg och träffade andra mammor och bebisar. När vi först kom dit så var det ingen där, sen kom det en till. Tänkte först om det bara skulle bli vi, men dom andra hade tydligen redan gått in. Det gick ju bra i början, vi pratade lite och Olivia sov. Men sen började dom andra bebisarna skrika och då satte sig alla och ammade. Då vart jag ju skit nervös för att Olivia skulle vakna och jag skulle måsta amma. Så då satt jag och dutta henne i rumpan och vagga hela tiden så att hon inte skulle vakna. Tycker det är skitjobbigt att måsta amma bland folk. Jag vill inte! Då skulle jag hellre skylla på nått så jag måsta gå hem =P Ne men jag skulle vägra slänga upp tuttarna bland folk, aldrig! Vad ska jag göra? Som tur var så ville alla gå på promenad nästa gång, så då kommer hon ju sova i vagnen, men alla andra gånger då? Ne fy vad jobbigt det var, och varm var det. Jag blev jätte svettig och Olivia med stackarn, som jag höll i na. 10 min innan vi skulle hem så vaknade hon ialla fall. Så då han jag ju hem innan hon började skrika efter mat. Ne tänk om man kunde vara lika obrydd som alla andra...vad mycket lättare allt skulle vara.
Tycker också att det är lite jobbigt att gå och träffa folk när jag inte känner nån. Men det var så trevliga människor, så det gick bra =) Och nästa gång får jag förhoppningsvis med mig Stina, om hon får byta grupp =)

Just ja! Igår ringde dom från Manis och frågade om jag ville ha jobb! Synd nu då att man är mammaledig och att man redan har jobb, eller synd och synd, det är det väl inte haha! Men det hade vart kul att jobba där tror jag!

Snart kommer det regna tror jag. Och nu börjar Olivia bli ledsen. Så nu slutar jag skriva!
Ha de! Puss och kram!

Kommentarer
Postat av: Malle

Du kommer säkert kunna slänga fram tutten snart. Man kan göra det ganska smidigt utan att något måste synas, om man har ett linne under tröjan är det bara att dra upp tröjan och ner med linnet så blir det bara en liten glipa. Blir dom hungrig så blir dom. Du får träna lite där hemma :P

2010-05-21 @ 08:15:24
URL: http://marlenejonsson.blogg.se/
Postat av: sandra

Ååå det där med linnet var ju smart =) Jag får ta och träna på det då, så får kristoffer vara försökskanin ;)

2010-05-21 @ 10:24:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0