Skrivit kontrakt

I fredags vart det grillning. Kött, klyftpot och bea. Mumms! Sen åkte vi till Krille i Iggesund och hälsade på. Pratade en massa skit och spelade Lips. Det var ju ett riktigt roligt spel. Först var det lite pinsamt, men sen sket man i det och då vart det ju riktigt roligt! =)

På lördagen lockade vi hit Linus på kaffe med hjälp av en Prinsessrulle. (Rulltårta med sånt där grönt uppepå)
Gin fick också följa med och leka med Rocky. Nu när vi ska flytta så gör det inget om dom river upp gräsmattan ;)
Vid 6-tiden åkte vi till Krille i Iggesund på 25-årskalas. Där var Olivia väldigt poppis. Fick knappt hålla i henne den tiden vi var där. Hon somnade ett bra tag i famnen på en utav dom som höll i henne. Men hon kom snabbt tillbaka till mig när hon började skrika :P
Jag och Olivia vart kvar nån timme, men sen var det dags att åka hem för oss. På vägen hem så stannade jag och köpte mig en chokladkaka och chips och dip. Sen vart det film och svull. Somnade rätt tidigt. Passade på när inte Kristoffer var hemma. För annars så blir det lätt att man blir vaken lika länge som han hehe.
Kristoffer kom hem halv 4 iaf. Sen på söndagen så fick Rocky åka till stugan med pappa. Så för oss vart det soffläge hela dan! Skönt att få en sån dag ibland med. Känns som att man har fullt upp hela dagarna annars.

Idag på promenaden så svängde vi ner på stan, jag och Olivia. Kan ju bara säga det att jag inte ska gå på stan själv! Jag måste ha med mig nån som säger åt mig att jag inte får handla allt jag vill ha...Det var meningen att vi skulle in och köpa lite smink fram och tillbaks och sen fortsätta vår promenad. Men jag vart kvar väldigt länge, för jag gick på barnavdelningen och kollade på kläder! Skulle jag inte ha gjort. Det finns ju hur mycket som helst man vill köpa till Olivia! Så jag gick där, fram och tillbaka. Tog saker och la tillbaka igen. Jag ville ju köpa allt, men det kunde jag ju inte göra. Så jag fick beslutsångest. Tillslut så övertalade jag mig själv att bara ta det som jag tyckte var mest relevant och sen gå så fort som möjligt därifrån. Jag tänkte lixom tex köpa en fin klänning i storlek 86 som jag tyckte hon skulle ha när hon kan gå, för att den förmodligen inte skulle finnas kvar då. Helt knäpp!
Ja ialla fall så kom jag hem med tre bodysar, en jordgubbsmössa, en vanlig mössa och ett par byxor =P 

Kl halv 5 åkte vi och skrev kontrakt på huset. Inflyttningsdatum: 21 Juni. Kanske tidigare, beror på när dom som bor där nu är klara. Längtar!

Nyss var Kristoffer och Marcus på besök. Vi kikade på Håkans bar. Men jag missade sissta kvarten för Olivia vart hungrig. Var en jobbig kväll ikväll. Har gått väldigt bra några kvällar nu, men inte ikväll. För när hon äter, så släpper hon helt plötsligt och börjar skrika. Sen äter hon lite till men släpper efter ett tag och börjar skrika och ibland så kräks hon emellanåt...Så håller hon på så ett tag, och tillslut så somnar hon. Och ibland är kräkset väldigt slemigt. Om det är lite i mungipan bara och man ska torka bort det så kan man dra ur henne hur mycket som helst...Och ibland är det som vatten. Är det nått konstigt? Det är ju så jobbigt och hemskt när hon är så ledsen och man inte vet vad hon vill så man kan göra nått åt det. Har hon ont i magen, eller blir hon bara ilsk för att hon får för lite mjölk, eller är det nått annat? Tycker ju så synd om henne när hon är så ledsen och kanske har ont, lillgumman.

Avslutar med lite bilder!

Handlade lite grodkläder en annan dag när pappsen var med =)



Grillning!





Kommentarer
Postat av: Malle

Skitjobbigt när det är massa REA också. Spelar ingen roll vilken storlek det är, man vill bara ha ändå! För nån gång kan dom ju ha på sig det... :P Jag brukar dock gömma undan och glömma bort, sen kan hon inte ha det när jag väl hittar det. Hehe...Ses på fredag =) (Kanske torsdag om ni vill ha tårta) :D

2010-05-11 @ 07:51:06
URL: http://marlenejonsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0