Den gångna veckan

I fredags var vi på BVC. Olivia vägde då 5020g och var 56 lång. Hon börjar bli stor min lilla plutt =) Uscha jobbigt det här...jag börjar redan få ångest över att behöva börja jobba och inte få vara hemma med min älskling och lilla bäs. =P Också får jag ångest över att jag är dålig på att blogga. Det är ju så kul när man efter nån månad/år kan gå tillbaka och läsa allt man har gjort. Nån dag, när vi har fyllt på patronerna i skrivaren, så ska jag skriva ut alla blogginlägg och sätta in i en pärm. Också ska jag leta upp laddaren till filmkameran så vi kan filma Olivia. Det blir ju kul att se sen när hon blir större. Också ska vi framkalla en massa kort så att dom finns kvar. Man kan ju inte precis lita på att datan kommer hålla för all evighet =P

Iaf... när vi var på BVC så fick Olivia mer sånt där lila på tungan eftersom att torsken inte har försvunnit. Sen fick vi med oss sånt hem också, som vi skulle ge henne på lördag och söndag också. Men det har fortfarande inte försvunnit. Får väl se vad Annika säger nästa gång vi ska dit.

Sen var jag ner på stan och handlade present till Kristoffer medan han var på gymmet. Han skulle plocka upp Olivia och mig när han åkte hem. Men när vi skulle hoppa in i bilen så såg vi ju att barnstolen inte var med! Haha så då fick vi gå hem ialla fall, men den tunga presenten fick skjuts hem iaf, så då slapp jag ju släpa på den. Det var ju tur det.
På eftermiddan kom Kristoffer, Christine och Marcus hit och hälsade på. Och när dom hade åkt, så åkte vi till Iggesund och drack kaffe och snackade skit hos Björn och grannen.  





Sen hände det inte så mycket mer i helgen. Vi grillade på lördagen. Då fick Olivia sitta ute i babysittern och kolla på. Det tyckte hon var väldigt spännande och roligt. Fanns ju väldigt mycket nytt att titta på ute, så hon satt där så tyst och snällt och "skrattade" imellanåt. Annars när hon är ute så ligger hon ju bara i vagnen, och då ser hon ju ingenting. Försökte få ett kort på henne när hon flinade, men varje gång jag skulle knäppa så slutade hon. Sen när jag tog bort den, så flinade hon igen. Lite busigt!

Ett litet flin han jag få med

Plutten blev helt till sig så hon sparkade av sig filten hela tiden



Rocky fick lite fnatt också


I måndags så bakade jag tårtor och kakor till Kristoffers födelsedag. Och då satt Olivia tyst och snällt i babysittern och kollade på i 2 timmar! Tror hon tycker det är roligt att kolla på när man håller på med nått i köket. Hon sitter snällt och kollar på när vi lagar mat, eller diskar också =)

Igår fyllde Kristoffer år. Kom massor av folk. Vi hade besök hela dagen. Kristoffer fick present av Olivia också =) Två filmer, Green Mile och Road to Perdition. Och av mig fick han en högtryckstvätt. Mamma var med och betalade lite på den också så jag skulle ha råd.

Ne nu orkar jag inte skriva mera...blir så himmla mycket när jag bloggar så här sällan! Skärpning!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0