Dags att börja igen?

Jahapp. Tänkte försöka börja blogga lite igen. Får väl se hur ofta man hinner med, har ju lagomt fullt upp hela dagarna. Man ska ju jobba, hämta på dagis, handla laga mat, leka med pluppis, lägga pluppis, måla fönster/klippa gräs/ ränsa rabatter/ städa/ diska/ tvätta/ hämta ved och elda/ duscha m.m.m.m.

Men jag ska göra mitt bästa. Är ju alltid kul att kunna gå tillbaka och läsa om vad man har gjort. Så jag tänkte berätta lite om sommaren och så där sen, kanske inte idag. Måste hitta sladden till kameran så jag kan lägga upp bilder från i somras. Den ska jag gå och leta snart.

Nu har Olivia iaf börjat dagis. Hon började den 16 augusti då det var inskolning. Kristoffer och jag vad där på tisdagen och det gick jätte bra. På onsdagen var jag där med henne (gick bra då med). Sen fick hon vara själv torsdag och fredag och sova middag och äta mellis. Och det gick också bra. Då var det ett tag sen hon sov i barnvagnen hemma så jag var lite nervös för att hon skulle sova i den på dagis, men det hade gått bra. =) Sen nån vecka så vart hon lite ledsen när Kristoffer lämnade henne, men nu går det hur bra som helst. Också blir hon glad när man kommer och hämtar henne, men när hon ska sätta sig i bilen så kan hon bli ledsen ibland.

Igår så började hon babbla en massa. Och snackar hur mycket som helst, men man förstår inte så mycket dock ;) Men kul att hon har börjat med det, annars har det ju bara varit "titta", "dä", "mäh" och så. Men nu "pratar" hon typ hela tiden. Också har hon lärt sig att säga nej och skaka på huvet när hon inte vill nått (och när hon vill nått :P) Hehe!

Och igår vad vi på BVC för läkarbesök och spruta. Hon väger 10,8 kg och var 81 lång. Sprutan gillade hon inte så klart, stackarn. Känns som att man lurar henne lixom. Först är det jätte roligt där med leksaker och nytt folk som leker med henne, sen helt plötsligt så sätter dom i en nål i låre på henne...nee inte roligt alls! Men det gick över ganska fort.

Hon har varit lite snuvig några dagar och nu har hon fått lite feber och hosta så imorgon ska jag vaba för första gången, för Kristoffer ska på CUL.  Ska bli spännande och se hur det går med försäkringskassan! Men det funkar säkert bra.

Diskmaskinen har pajjat också så idag åkte Joel och beställde en ny åt oss =) Snällast! Ska bli så skönt med en helt ny! Dock jobbigt att handdiska tills den kommer....man har ju tillräckligt att göra ändå menar jag!

Nu ska jag duscha och leta kamerasladd!
Godnatt!



Lilltösen lånade mammas klänning i somras

Kommentarer
Postat av: Malle

Kul att du är tillbaka! Hoppas du är duktigare på att uppdatera nu ;) Kom ihåg att anmäla till försäkringskassan första dagen ni blir hemma och vabbar. Jag har då aldrig haft några problem med försäkringskassan så det går nog bra :)

2011-09-29 @ 09:09:45
URL: http://marlenejonsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0