Jul och Nyår 9 jan 2011

Länge sen sist? Jo jag vet! Har inte äns bloggat om julen och nyår så jag börjar få lite ångest. Är väl dags nu då!

På julaftonsmorgonen kom pappa hit och åt risgrynsgröt och lite annat gott. Olivia gillade inte den gröten så hon fick sin vanliga =) Sen kom Johnny och alex hit. Olivia fick öppna en julklapp från morfar. I den var det tomten och tomtemor som dansade när man tröck på en knapp. Men Olivia verkade inte gilla den för hon började grina när den satte igång…men lite senare på kvällen så gick det bätte när hon hade vant sig =) Hon fick iaf gå upp och sussa en stund medan vi fixade med maten.

Joel och Linda kom förbi och sa hej. Olivia fick en julklapp av dom som hon gillade skarp. Gud så hon sken upp =) Det var en rosa bil som hon kunde sitta på och åka. Nä’r dom hade åkt så var det dags för lunch. Å så gott det var! Olivia fick potatis, köttbullar och sås. Också fick hon äta prinskorvar själv =) Och stackarn var så sårig och röd på rumpan så hon blödde lite grann! Och grina när man skulle byta blöja. Stackars liten, usch vad det var hemskt! Det blev typ över en natt också. Så då fick hon gå med rumpan bar så mycket som möjligt. Så sen vart det bra efter någon dag bara =) Hehe jag kom på det nu när jag skrev om lunchen, för då satt hon naken och åt, och när vi hade ätit upp så kissade hon så klart så det rann ner på golvet hehe. Så då vart det duschen en snabbis =)

Efter maten så öppnade vi lite julklappar och sen började kalle. Åt lite knäck och kola och ischoklad också, men det gick inte i så himmlans mycket =P  Maria (Kristoffers mamma) kom hit också när det var kalle. Och när piff och puff bråkar med pluto och klär ut sig till ljus, så skrattade hon så tårarna rann! haha!

När kalle var slut så gick pappa hem, och då kom mamma hit =) Då öppnade vi ännu fler julklappar och åt godis och hade det trevligt bara. Olivia fick hur många paket som helst med massa leksaker! Och massa pengar! Oj så hon var glad hela dagen och dagen efteråt! Hon hade ett leende på läpparna hela tiden känns det som. Go gumman!

Jag fick en låt av Kristoffer i julklapp som han hade skrivit! Hur bra som helst! Sötisen hade suttit uppe och skrivit den på nätterna när jag sov =) Tack så mycket för den älskling! Också fick jag en radio, en halv mobil ;) och presentkort på lindex! Vilken underbar karl jag har =) Av pappa fick jag pengar och av mamma fick jag en tomte och godis och av Maria fick jag Olivkrämer =) Tack så jätte mycket för det!

På nyår kom Markus och Elina hit och åt kött med potatisgratäng med oss. Potatisen vart hård fast den hade vart inne i 2 timmar i vår världelösa ugn! Hatar den! Men det fick gå ändå. Sen var det läggdags för Olivia och då kom Markan och Thomas hit också. Tog oss någon öl och en skvätt champagne också under kvällen gjorde vi. Spelade charader och eldade i korgen som vi grillade marshmallows på =) Till 12 slaget gick vi ut på gården och skålade och kollade på alla fyrverkerier som sköts runt om oss! Vart hur bra kväll som helst!

Ja det var det det. Nu har jag uppdaternat det också. Tar lite om Olivia då på samma gång =)

Hon är nu 9 månader! Tiden bara springer iväg och lillplutten blir så stor! Den 23 dec sa hon pappa för första gången! Hon är en liten vilde den unga damen. Ställer sig och sätter sig fram och tillbaka och kryper omkring och donar. Och när hon är i sin säng så har hon börjar släppa taget så hon står själv en kort stund! Tror hon har förstått att man bara vågar göra det i sängen där det är mjukt och inte vid rumsbordet där det är ett ganska hårt golv att ramla på ;) Bra det! Hon går lite grann när man håller i henne. Så ibland så kommer hon framkrypandes och tar tag i mina händer, för då vill hon att vi ska gå en sväng =)  Och när man sätter på musik så börjar hon dansa och flina =) Men hon skrattar inte högt ännu…eller det händer ibland men annars så är det världens största flin och lite skrik lixom. Hehe! Hon är ju för söt med sina små gaddar!

Laddar upp lite bilder också då =)

Ska lägga upp fler från Kristoffers kamera sen, bara han lägger över dom på datan någon gång =p


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0