McDonalds paj! 15 okt 2010

Hej och hå!

Igår åkte jag in för att gå på mammagruppen. När jag kom dit så var det bara Stina där. Vi satt och väntade en stund för å se om det var någon mer som skulle komma men kanske var lite sen, men det var det inte. Så då gick vi ut i blåsten och satte oss på Fyren och fikade istället. Alice och Olivia satt bredvid varandra i sina vagnar och kollade på varandra en lång stund. Tillslut sa Alice något och då svarade Olivia! Haha! Det var så roligt och se när dom ”pratade” med varandra! Sen kom det en tant och satte sig bredvid oss. Då kollade Olivia på henne och sa något och flinade. Då skrattade tanten och sa att det lät som att hon sa Hej =) Efter att vi hade fikat klart så gick vi en snabbis på HM innan det var dags att åka hem. Hua höll på att blåsa bort och frysa fingrarna av mig när jag gick tillbaka till bilen.

På eftermiddagen kom pappa hit och lagade sig goda spagetti och köttfärssås. Mumms!

Idag kommer det en snubbe och ska kolla på Amazonen. Får väl se om den blir såld den här gången nu då…Har vart många hit och kollat, men ingen har köpt den. Om den blir såld så ska vi äntligen renovera sovrummet uppe! Gud så skönt det ska bli, och vad stort den kommer kännas när vi har ett rum till =) Nån som har idéer på färg/tapeter?

Vi var in till stan en sväng idag med.  Köpte ett sånt där skynke man har runt halsen när man klipper sig, så  man inte får hår på sina kläder. Sen var vi till Lintjärn och släppte Rocky så han fick springa lite. Och på vägen hem, så måsta vi bara köpa en paj på McDonalds. För jag har aldrig ätit en sån och i förrgår kväll kom Krille hit och åt en sån, och den såg så god ut så jag måsta prova. Och det var ju väldigt dumt, för nu är jag ju frälst och måste äta 100 såna varje dag. Hur god var dom inte då?! Och vaddå 10 kr! Dumma Krille!! =P

Olivia har börjar göra pruttljud hehe. Också kan hon sitta en kort stund helt själv, om hon inte är för sprallig =)Och nu på nätterna så har hon blivit jätte duktig! För jag provade Malles tips och försöka att inte amma henne. Och vi brukar kolla film i sängen innan vi somnar, och när vi stänger av den så brukar Olivia vakna. Så då har jag bara tagit upp henne och vaggat lite så hon har somnat om, och efter det så vaknar hon inte föräns runt 6 tiden!  Och nu inatt så vaknade hon inte ens när vi stängde av filmen! Hur skönt som helst! Så nu ammar jag henne bara då kl 6 när hon vaknar och sen inget mer. Och då sover hon till typ halv 9. Så nu är det bara att orka ta sig upp kl 6 och göra välling så är det slutammat…Lite sorgligt att sluta med det också. Det har varit väldigt bekvämt att bara slänga fram tutten när hon har blivit hungrig. Också närheten man får. Men det får man ju ändå när man ger henne välling eller när man kramas! Men hon är en liten sprallis, så det är inte lätt att få kramas kan jag säga. Ända gångerna det är riktigt mysigt är ju på kvällen när hon är riktigt trött =P

Så det var bara att försöka sluta amma henne så sov hon mycket bättre på kvällen! Tack för det tipset Malle! Nu var det ju inte därför jag fick det tipset, utan det var ju för att jag funderade på hur jag skulle kunna sluta amma om hon vaknde hela tiden. Och det vart ju bara bättre för nu har jag både slutat amma (snart) och fått henne att sova hela natten! =D Kanoners!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0