Olivias första snö 20 okt 2010

Nu har jag kommit på hur jag gör med vante och tummen iaf. Hon får ha napp när hon sover ute! Och ja, det funkade! Jag provade idag för hon låg och försökte suga på tummen när vanten var på, men det gick ju inte så klart, stackarn. Så då gick jag och hämtade nappen och provade och det gick bra. =) Hon har ju inte velat ha napp förut. Men det gick väl kanske bättre nu när hon har lärt sig flaska och för hon suger på tummen.

Idag var vi och lyssnade på en tandläkare som berättade lite om barn och deras tänder och vad man ska göra m.m. Också fick vi en tandborste. Så nu är det bara att börja borsta. Vi har ju inte gjort det innan för Annika på bvc sa att vi inte behövde börja med det än…Men tandläkaren sa att man skulle börja så fort dom fått en tand.

Efter det så åkte vi och hälsade på Stina och Alice. Där fick Olivia prova Alice gåstol, och den gillade hon skarpt. Så en sån måste vi köpa =) Men det var roligt att träffa Stina och att Alice och Olivia fick leka lite.

Sen åkte vi hem och började riva lite i sovrummet som vi ska tapetsera. Ska riva en vägg först. Lite nervöst och se hur det går. Men jag hoppas det går bra och att det framför allt blir bra! Men kul och se om vi kan. Pappa kommer väl få hjälpa till lite grann, men sen kommer jag då bli stolt om det blir bra! Har tagit före-bilder nu. Så ska jag ta efter-bilder sen så får ni se hur det blev =)

Nu måste jag kolla tv! Så jag får skriva mer imorgon. Hej så länge!

Just ja! Måste bara skriva att första snön kom idag. Olivias första snö! Bara så jag kommer ihåg det sen =P Och att idag har jag druckit årets första julmust! Mumms!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0