Tumme eller vante. Det är frågan 18 okt 2010

Japp, nu är våran pärla såld…Tråkigt. Men det måsta ju ske förr eller senare.

Ja så då vart det IKEA på lördan. Dumaste idéen på länge. Läre åka dit kl 1 en lördag. Gick ju inte äns hitta en parkering! Då var det nära att vi vände och åkte hem kan jag säga. Men tillslut hittade vi en iaf. Så det vart lite shopping. Vi köpte 4 kuddar till sängen. Hur mysigt som helst med massa kuddar, så nu kan man ju ligga och mysa hur länge som helst om man får!  Också köpte vi en plastblomma till badrummet, två hyllor som vi har filmerna på, en korg till mössor och vantar och golv till sovrummet. Sen innan vi åkte hem så svängde vi in på Elgiganten och köpte Mario till Wii. Roligt spel det!

Och igår åkte vi på ÖB och köpte oss en hatthylla. Efter det kom Joel och Linda och hälsade på och drack kaffe och spelade lite Mario. Sen satte vi upp hyllor och donade lite. Pappa kom hit med skruvar och skruvdragare och hjälpte till. Tur man har han =) Och när vi hade satt upp vår nya hatthylla så blev ju krokarna vi hade där innan över, så då satte vi dom på en annan vägg ganska lågt, där Olivia får ha sina kläder. Så kan hon hänga upp själv sen när hon blivit lite större =)

Idag har vi köpt en åkpåse till vagnen. Och tapeter till hallen och sovrummet. Och så köpte vi Krilles gammla databord. Gud vad vi handlar! Men bra blir det säkert sen! =) Just ja, när vi hade kollat på tapeter så gick vi in på klädaffären bredvid för att kika lite bara. Gick runt och hittade inget vi ville ha som tur var. Men sen träffade vi på Fredde som jobbade där, och han lyckades ju sälja på oss kläder. Kristoffer köpte ett par mysbyxor och jag en tröja haha!

Nu har jag några funderingar igen! Olivia suger ju på tummen, och nu börjar det ju bli ganska kallt ute. Men hur gör jag då med vantar?! Hon vill ju gärna suga på tummen när hon ska sova, och ligger hon ute i vagnen så är det ju kallt…Ska hon då få vante, eller tumme?

Och en till sak. Jag har tagit bort liggdelen nu. Och nu vågar jag inte låta henne sova i vagnen. För om hon vaknar så kommer hon ju åla sig ur den…Eller ska hon sova fastspännd i selen? För det var hål i åkpåsen för selen så det går använda den. Men det verkar lite oskönt…

Ja det var dagens bekymmer. Hoppas någon kan hjälpa mig med dom ”tuffa” besluten :P

Hej hopp!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0