Vab

Idag har jag vabat för första gången. Olivia vaknade 20 över 7. Inatt så hostade och var lite ledsen så jag vi tänkte att hon kunde få sova med oss. Men icke! Då var det bara bus. Vi hade tvn på så hon satt en stund och myste och kollade på den. Men sen gick det inte sitta still länge. Så till slut stängde vi av tvn och la oss och sov, då låg hon stille en stund, men sen började hon peta på Kristoffers armband och tryckte papper i ansiktet på mig :P Så då fick hon lägga sig i sin säng och då somnade hon på stört. Sötis!

Förästen, när vi var på bvc så frågade jag om några utslag Olivia har fått. Det var tydligen nå svamp, så då fick vi köpa kräm mot fotsvamp. Också är hon ju hård i magen så vi köpte någonting mot det. Och mot mjölkskorven på hårbotten.

Ja, efter att vi hade käkat frukost så skjutsade vi Kristoffer på CUL och sen åkte vi hem och städade undan lite för att dom skulle komma med diskmaskinen. När den var installerad och klar (som tog typ 10 min!) så hämtade vi Kristoffer och sen åkte Olivia och jag till Ljusdal och besiktade bilen. En sliten bromsslang bara! Sweet säger jag! Men lite konstigt, jag trode ju att det skulle bli massa mer. Bla handbromsen som knappt funkar, backspegeln som är trasig också varnar den för att en positionslampa inte funkar? :s Men nice att slippa det iaf, bara inte nästa besiktningsman påpekar detta.

Efter att vi kom hem gjorde vi lunch och sen fick Olivia sova lite middag. Lite och lite, tror det var typ 2-3 timmar.
Medan hon gjorde det så diskade jag, och tvättade, och målade fönstren. Sen gick jag ut och hämtade ved, bärde ved. Faan måste köpa skottkärra känner jag! Också städade jag i pannrummet för sotarn kommer imorgon. Sen städade jag undan lite ute och på bron. Sen fick jag gå in och sätta mig en stund. Började krångla med försäkringskassan på internet. Hade ju ingen e-legitimation eftersom att jag har bytt tillbaka till swedbank, så då måsta jag börja med att göra det. Sen var det massa att fylla i. Blir lite nervös för sånt som har med försäkringskassan att göra. Jobbigt om man skulle skriva nått fel eller missa nått, också blir dom bitter och skickar en faktura på 10 miljarder för att man har "lurat" dom. Äh men det gick bra, och Malle sa att det förmodligen blir minde att skriva in nästa gång. =) Tur att jag har henne som kan hjälpa mig ;)

Efter att Olivia vaknade så lekte vi inne en stund, sen åkte vi och handlade. Sen kom mamma och Johnny på besök och då gick vi ut i skogen och plockade kantareller. Sen satt vi ute och fikade lite tills det var dags för sängen för lillfia. Hua vad vi har drage runt på sjuklingen idag. Men hon har haft roligt tror jag. Hon har skrattat typ hela dan, till och med när hon ramlar omkring haha :)

Nu tittar jag lite Idol samtidigt som jag skriver. Molly var ju grym ikväll iaf!
Nu lite blandade bilder innan läggdags. Upp och jobba imorrn!


Pulka mitt i sommarn, jajjemen!

Åkte dagskryssning till Åland

Camping ute på hölik, nice havsutsikt från fönstret

Tog en promenad vid campingen i Västerås

Körde raggarbil

Lekte med grus hemma hos morfar

Åkte lite skottkärra med "moffen"



Ååå så kul det var när hon tyckte det var kul att bada =(

Väntan på båten till Åland från Kappelskär

Familjen Jonsson kom och hälsade på ute på Hölik där vi campade, kastade macka och fikade.



Bus fröken

Bad i Mitje

Ute och åker båt



På buspalatset


Gud jag vill ladda upp hur många bilder som helst! Men det tar ju hundra år, så nu får det räcka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0