Julmat

I fredags var vi hos Malle och spelade lite spel. Sen skulle vi hjälpa henne att starta bilen och samtidigt ringde Pernilla och ville också ha hjälp med att starta bilen. Så då fick vi åka till Söderrå och hämta en startgrejj, sen tillbaka och starta bilarna deras =) Åkte sen och handlade köttbullar, prinskorv, sill, ägg och potatis och tjyvstartade julen lite granna. Medan jag lagade maten så fick Kristoffer åka till Maxi och starta Pernillas bil igen. Senare på kvällen så åkte vi hem till henne där det var lite fest.

I morse klev Kristoffer och jag upp tidigt för att åka till Söderrå och hjälpa till att göra lite julmat med pappa och bröderna. Inte alls kul att köra bil då för de hade inte plogat riktigt och snöa gjorde det så man inte såg nått. Bara på vägen från Håsta och Söderrå var det fyra st som hade kört i diket. Skulle igentligen kört ner Johnny och Alex på stan men jag kände inte för att köra mer så dom fick ta bussen. Och tur var väl det! För dom sa att det var kö från kyrkan och ner till Statoil-rondellen åt båda hållen. Iaf så grilljerade vi två julskinkor, gjorde sill och Lanto Latiko (en finsk matgej med kålrot). Kristoffer och jag åkte sen och köpte sista julklappen, så nu är jag klar med sånt! Äntligen! Sen hem. Ut igen och hjälpa mamma att bära in matkassar också passade vi på att fika innan vi åkte tillbaka till Söderrå och åt Julkorv med potatis och rödkål. Mumms!
Nu har jag skottat och kikat på Färjan Special. Ska bara ta det lugnt resten av kvällen.

Så här fint blev det efter att jag hade skottat. Synd att ljusen i buskarna har dränkts i snön...
Spöket på bilden är våran katt Molly. Nån som vill bli hennes nya ägare förästen?


Förästen så gick soffjäveln sönder idag!! Orka att en soffa som vi inte ens haft i ett år och kostade 11000 går sönder! Ska laga nu och hålla tummarna på att det håller. Jävla skit grejjer!

Magen vecka 26+0


Var ute en sväng och knäppte lite kort i lördags. Tog en bild på våran iskalla bil nere vid hamnen...

Kommentarer
Postat av: ewa

Varför ska ni göra er av med katten?? Vilken liten mage du har om jag tänker på mig själv i v 26:)

2009-12-22 @ 08:41:36
URL: http://ewawiklund.blogg.se/
Postat av: sandra

För att hon inte verkar trivas så bra här med Rocky. Tror hon har blivit lite skygg för att när vi försöker klappa henne så kommer Rocky och då går hon, så hon tycker inte om att bli klappad... Och för att jag är trött på allt hårande så det känns som att det räcker med bara Rocky. Är du sugen på att ta över?

Hehe! Ja min mage är ju lika som din är nu typ. Men den har ju ett tag till på sig att växa mera!

2009-12-22 @ 18:52:47
Postat av: ewa

Nä tack vi har en katt de räcker!Ja min mage växer och blir stor kan inte bara skylla på bebisarna för jag är ju en godisråtta oxå;)hehe

2009-12-23 @ 12:37:30
URL: http://ewawiklund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0