7 år och midsommar!

I onsdags firade Kristoffer och jag 7 år. Efter jobbet åkte vi ner på Texas och åt. Fy vad gott det var, men man blev fruktansvärt mätt!
Markus ringde och ville ta en öl. Kristoffer sa att vi kunde åka hem med bilen och åka ner med Markus så båda kunde ta en öl. Men då sa jag att jag inte ville ha, men det var för att mamma var hemma hos oss och fixa en liten överaskning som inte Kristoffer visste om. Så då gick vi på Radios och satte oss på uteserveringen. Sen åkte vi på McDonalds och åt glass och drack kaffe.
Jag tyckte klockan vart lite mycket eftersom att överaskningen väntade hemma, men jag visste inte hur jag skulle göra så att vi fick åka hem själva. Men runt 10 tiden så släppte vi av Markus och åkte hem för jag sa att jag började bli trött och skulle upp och jobba.

När vi kom hem så var dörren på baksidan låst. Och vi hade inte låst den när vi åkte. Så då trodde jag att Kristoffer skulle fatta att nån hade varit där. Men som tur var så gjorde han inte det för dörren brukar krångla ibland.
När vi kom in så hade mamma dukat upp ost och kex. Det var väldigt fint och mysigt. Och Kristoffer vart överraskad, så jag lyckades. Jag hade hyrt nya Wallanderfilmen som vi kikade på också fick Kristoffer en ny rakhyvel.

I måndags började jag planera det här. Och på tisdag frågade han vad vi skulle hitta på att göra för att fira och jag låsades som att jag hade glömt att det var 7 år på onsdag.
På måndagen fick jag ljuga lite granna och sa att jag skulle till mamma för att kolla på hennes nya kläder hon hade beställt, men igentligen så planerade vi lite hur vi skulle göra med överaskningen. Och i tisdags så sa jag att jag måsta jobba över, men jag var och handlade ost och kex och hyrde film och gick upp med det till mamma. Lurigt va! :P

Det var mycket mysigade än det kanske ser ut, men det är min kamera som suger!

På midsommarafton åkte vi till pappa i stugan men Johhny och Joel. Där fick vi god midsommarlunch, och jordgubbar med grädde till efterrätt. Sen åkte vi hem och gjorde iording oss. Pernilla kom hit och grillade. vi grillade kött och Pernilla gjorde världens godaste grillspett! Det var nån konstig grönsak som jag inte kommer på vad den heter nu, champinjoner, majskolvar och annanas inlindat i bacon! Skit gott! När vi var och handlade så tyckte vi inte att det lät så gott så vi köpte kött istället, men det var ju dummt! Man ska lita på Pernilla har jag fått lära mig. Sen åkte vi ut till Söderrå en sväng och hälsade på Joel. Sen vart det Lingarö. Fick åka båt ut till en stuga. Mycket trevligt. Efter det vart det bockarna. När vi kom hem sen på kvällen så kom Krille och Carl förbi en sväng.

Mycket trevlig midsommar vart det!

Styggar mig som vanligt

Pernilla gör grillspett

Mummsigt!

Pernilla skötte grillningen

Ni kan ju bara gissa vad Kristoffer tyckte att det här såg ut som :s

Carl

Krille

Sorgligt

Idag när jag kom hem från jobbet så såg jag att det satt en liten pippfågel under en bil som stog i en carport. Jag gick dit och kikade och då satt den kvar där bara. Två stora skator satt inne i carporten också å skrek på varann. Jag gick in och sa det till Kristoffer så vi gick dit och kollade igen. Då satt den kvar och vi funderade på vad vi kunde göra. Tänkte gå och hämta lite mask och ge den. Men när vi är på väg och gå så kommer det en katt och tar lilla pippifågeln! Men som tur var så hjälpte dom stora skaterna den lilla, så katten sprang i väg.
Nu har vi gått in. Kan inte komma på vad man kan göra. Den kunde inte flyga iaf, och sitter den kvar där så kommer det säkert en annan katt och är dum. Men vad kan man göra? Man kan ju inte ta hem den precis. Vi får hoppas på att skatorna håller koll...Sorgligt!

Ska åka och skjutsa Kristoffers mamma snart till Kjelles. Tänkte passa på och kika efter gardiner då, nu när man fått tillbaka på skatten =) Sweet!

-Hjälp! Det brinner i cirkustältet!
-Men hämta eldslukaren då!

Hehe fett dålig :P

Snarkning =s

Kunde inte sova igår iaf....Låg bara och blundade hur länge som helst kändes det som. Kolla på klockan flera ggr och fick ångest varje gång. Vart bara mindre och mindre att få sova. Känns som att det blev högst 4 timmar om äns det. Vaknade av att Kriostoffer röt åt mig att jag skulle vända på mig också för tydligen hade jag legat och snarkat i 1 och en halv timme. Vad tusan! Orka snarka, nått nytt jag har börjat med sen jag blev förkyld...Haha!

Igår kom Krille förbi en sväng och spelade M.I.G. Sen cyklade Kristoffer och jag till Söderrå med Rocky. Gick bättre än jag trodde att cykla med han, Rocky alltså :P Han drog mig en bit också, så jag behövde inte trampa så mycket.
I söderrå fick vi fisk med potatis, godaste maten som finns! Sen klippte jag håret på pappa. Johnny hjälpte mig att pumpa däcken på cykeln också så dom blev sten hård. Det var väl på tiden det. Har cyklat hur länge som helst med lite luft bara för att inga pumpar passar riktigt.
Cyklade sen hem och kikade på en skojsig film som gick på tv:n. Sen var det bara till att gå å lägga sig.

I morse gick det hur bra som helst att cykla till jobbet! Har jag redan fått bättre kondis tro? Tog en halvtimme bara, så jag kom till jobbet 5 över halv 6. Lite för tidigt det eftersom att jag börjar kl 6. Kanske man kan börja cykla lite senare imorgon då. Batterierna i MP3n tog slut också efter halva vägen. Och nu kom jag på att vi har glömt att köpa nya, så jag får väl cykla utan musik imorgon också då....Gick rätt bra det ändå, kan man filosofera istället =) Gick lika fort att cykla hem också, fast det blåste motvind. Hoppas det går lika bra resten av veckan.

Tog bilen till Percykel sen för å lämna tillbaka cykelstället vi lånade när Kristoffer köpte en ny cykel förra veckan. Kanske jag har glömt att skriva. Han är ju så nöjd över den. Han döpte den i fredags också till Bosse Von Silverpil, hehe!
Sen handlade vi och gjorde ost och skink-sallad. Hur gott som helst! Blir det till lunch imorgon för mig.
Sen städade vi. Men har inte hunnit dammsuga än, får göra det imorgon tror jag.
Linus var nyss här med Gin. Vi spelade M.I.G i vanlig ordning. Jag kom sisst som vanligt =( Gin grävde upp hela trädgården, så nu skiter jag i att försöka få fint bland blommorna! Tråkigt. Har tänkt att köpa stängsel, men har inte haft råd. Får väl göra det då om jag ska ha nå blommor i år, men det är väl redan försent för det...

Nu kika tv. Hejsan hoppsan!

Fisk?

Nu har jag äntligen klippt ner mina naglar, så nu går det mycket bättre att skriva =)

I fredgas blev det fest hos Tommie med Linus. Och hos Pernilla med Michaela. Vi var på båda :P Sen blev det Manis.
Igår åkte vi till Sundsvall på cruising med mamma. Vi åkte ett varv, sen åkte vi med pappa för mamma fick ont i foten av att sitta och koppla hela tiden. Men det var väldigt mysigt igår!

Har typ nyss klivit upp. Dummt att sova länge när jag måste gå å lägga mig tidigt ikväll....Får hoppas att jag är trött ändå då.

Jag kom på att jag hade massa bilder sen vi var och fiskade mm. Så ska lägga upp dom nu.

Kolla vad mycket fisk vi fick!

Linus och Kristoffer fasnade i varandra

Linus försöker trassla ut allt

Alex och Jimmy på väg till Sundsvall

Lite svårt att se, men det är rödlysen mitt i skogen i Sundsvall. Varför?

'
Nu ska här städas tror jag!

En liten kortis

Igår efter att jag hade kommit hem från jobbet så åkte vi ner på stan och lämnade in Kristoffers gitarr på Bergstöms. Kika på cykel också. Sen åkte vi till hans mamma och åt lövbiff med sallad och vitlöksdressing. Sen tog vi en tripp till Njutånger och kikade lite. Och efter det så å kte vi ocg hälsade på Tommie och Malle.

Idag blev det bil till jobbet iaf. Uscha vilket ruskväder! Gick nyss och tog en tvättid  till kl 5. Det var ingen innan som hade bokat så jag tänkte att jag kunde slänga in tvätten nu på en gång. Men när jag kommer dit så är det nån som håller på å tvättar utan att ha bokat! Blir man just nå less!
Linus kommer snart och hälsar på, sen ska vi handla.
Sen vette tusan vad mer jag ska skriva...ork int nå mer heller.

Jobb =)

Hallå där!

Igår morse kl 8 ringde Fredrik från Forsaträ och ville att jag skulle komma och jobba. Skulle igentlingen ha börjat efter midsommar. Skönt å få tjäna lite pengar, äntligen! Så nu blir jag kvar där till 14 augusti iaf. Sen får vi hålla tummarna på att jag får bli kvar!! Orkar inte sitta hemma en hel vinter igen, utan pengar....
Det gick bra att jobba iaf, tog inte lång stund innan man kom in i allt igen. Vissa saker hade jag glömt, men då var det bara att fråga, så kunde man det sen igen. Var ju trots allt 7 månader sen jag var där. Skulle sätta på mig jobbarkläderna också och jag märkte att man gått upp några kilon sen sisst....satt lite tajtare nu. Ångest!

Idag cyklade jag dit. Tänker fortsätta med det, förutom om det störtregnar, då blir det bilen. Fett jobbigt det vart när jag skulle hem. Ettans växel funkar ju inte också hade jag ju ont överallt sen jag cyklade dit imorse, ändå är det mer nerförs hem än dit. Tokigt, men snart har man nog fått  upp konditionen så det går lika bra som förra året. Då cyklade jag till och med ända från Solbågen. De första gångerna jag cyklade förra året gick jag med cykeln upp för Bromanbacken, men sen så cyklade jag upp för den! Man märker fort (Vart jobbigt att skriva nu, Kristoffer har köpt ny mp3 idag och sitter och lyssnar i den nu och sjunger med, jätte högt och utan att riktigt kunna texterna!) att det går bättre och bättre.(Nu spelar han luftgitarr också)

Igår när jag kom hem iaf, så var Linus här så vi spelade lite M.I.G, sen kom Malle hit och då spelade vi igen. Roligt spel det där! Åkte sen men Linus och fiskade strömming, men fick inget alls. Idag när jag kom hem så kom Krille en sväng, sen gick jag och duschade, sen ner till hamnen igen med Linus och föröskte få fisk igen. Fick inget idag heller. Jag fasnade i andras linor 3 ggr. Och när vi skulle åka hem så fick killen bredvid oss fisk på varje krok, snopet!

Igår förästen så gjorde vi sallad med gillad  kyckling och creme fraiche men curry i som dressing. Jätte gott, det måste ni prova! Idag stekte vi lax som vi åt med sallad och gjorde creme fraiche med dill i. Funka gjorde det, men jag var så himmla hungrig så jag mådde illa och vart ju sugen på allt möjligt. Tex när vi var på elgiganten och köpte mp3n så stog det ett bamsepåse men sån där små daim, vid disken som kostade 49 kr. Vart jag just nå sugen på att svulla i mig allt! Men det fick jag inte....Känns lite bättre nu när vi ätit lite, men fortfarande sjukt sugen på choklad! Trött är jag å så jag skulle kunna somna om jag bara blundade. Och ont i fötterna,  lite ovan att stå upp hela dagarna...Men annars är allt bra =)

Nu får det räcka...kommer väl säkert på nått mer att skriva, men det får jag försöka komma ihåg till nästa gång.