Sorgligt

Idag när jag kom hem från jobbet så såg jag att det satt en liten pippfågel under en bil som stog i en carport. Jag gick dit och kikade och då satt den kvar där bara. Två stora skator satt inne i carporten också å skrek på varann. Jag gick in och sa det till Kristoffer så vi gick dit och kollade igen. Då satt den kvar och vi funderade på vad vi kunde göra. Tänkte gå och hämta lite mask och ge den. Men när vi är på väg och gå så kommer det en katt och tar lilla pippifågeln! Men som tur var så hjälpte dom stora skaterna den lilla, så katten sprang i väg. 
Nu har vi gått in. Kan inte komma på vad man kan göra. Den kunde inte flyga iaf, och sitter den kvar där så kommer det säkert en annan katt och är dum. Men vad kan man göra? Man kan ju inte ta hem den precis. Vi får hoppas på att skatorna håller koll...Sorgligt!

Ska åka och skjutsa Kristoffers mamma snart till Kjelles. Tänkte passa på och kika efter gardiner då, nu när man fått tillbaka på skatten =) Sweet!
 
-Hjälp! Det brinner i cirkustältet!
-Men hämta eldslukaren då!

Hehe fett dålig :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0