7 år och midsommar!

I onsdags firade Kristoffer och jag 7 år. Efter jobbet åkte vi ner på Texas och åt. Fy vad gott det var, men man blev fruktansvärt mätt!
Markus ringde och ville ta en öl. Kristoffer sa att vi kunde åka hem med bilen och åka ner med Markus så båda kunde ta en öl. Men då sa jag att jag inte ville ha, men det var för att mamma var hemma hos oss och fixa en liten överaskning som inte Kristoffer visste om. Så då gick vi på Radios och satte oss på uteserveringen. Sen åkte vi på McDonalds och åt glass och drack kaffe.
Jag tyckte klockan vart lite mycket eftersom att överaskningen väntade hemma, men jag visste inte hur jag skulle göra så att vi fick åka hem själva. Men runt 10 tiden så släppte vi av Markus och åkte hem för jag sa att jag började bli trött och skulle upp och jobba.

När vi kom hem så var dörren på baksidan låst. Och vi hade inte låst den när vi åkte. Så då trodde jag att Kristoffer skulle fatta att nån hade varit där. Men som tur var så gjorde han inte det för dörren brukar krångla ibland.
När vi kom in så hade mamma dukat upp ost och kex. Det var väldigt fint och mysigt. Och Kristoffer vart överraskad, så jag lyckades. Jag hade hyrt nya Wallanderfilmen som vi kikade på också fick Kristoffer en ny rakhyvel.

I måndags började jag planera det här. Och på tisdag frågade han vad vi skulle hitta på att göra för att fira och jag låsades som att jag hade glömt att det var 7 år på onsdag.
På måndagen fick jag ljuga lite granna och sa att jag skulle till mamma för att kolla på hennes nya kläder hon hade beställt, men igentligen så planerade vi lite hur vi skulle göra med överaskningen. Och i tisdags så sa jag att jag måsta jobba över, men jag var och handlade ost och kex och hyrde film och gick upp med det till mamma. Lurigt va! :P

Det var mycket mysigade än det kanske ser ut, men det är min kamera som suger!


På midsommarafton åkte vi till pappa i stugan men Johhny och Joel. Där fick vi god midsommarlunch, och jordgubbar med grädde till efterrätt. Sen åkte vi hem och gjorde iording oss. Pernilla kom hit och grillade. vi grillade kött och Pernilla gjorde världens godaste grillspett! Det var nån konstig grönsak som jag inte kommer på vad den heter nu, champinjoner, majskolvar och annanas inlindat i bacon! Skit gott! När vi var och handlade så tyckte vi inte att det lät så gott så vi köpte kött istället, men det var ju dummt! Man ska lita på Pernilla har jag fått lära mig. Sen åkte vi ut till Söderrå en sväng och hälsade på Joel. Sen vart det Lingarö. Fick åka båt ut till en stuga. Mycket trevligt. Efter det vart det bockarna. När vi kom hem sen på kvällen så kom Krille och Carl förbi en sväng.

Mycket trevlig midsommar vart det!

Styggar mig som vanligt

Pernilla gör grillspett

Mummsigt!

Pernilla skötte grillningen

Ni kan ju bara gissa vad Kristoffer tyckte att det här såg ut som :s

Carl

Krille

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0