Jobb =)

Hallå där!

Igår morse kl 8 ringde Fredrik från Forsaträ och ville att jag skulle komma och jobba. Skulle igentlingen ha börjat efter midsommar. Skönt å få tjäna lite pengar, äntligen! Så nu blir jag kvar där till 14 augusti iaf. Sen får vi hålla tummarna på att jag får bli kvar!! Orkar inte sitta hemma en hel vinter igen, utan pengar....
Det gick bra att jobba iaf, tog inte lång stund innan man kom in i allt igen. Vissa saker hade jag glömt, men då var det bara att fråga, så kunde man det sen igen. Var ju trots allt 7 månader sen jag var där. Skulle sätta på mig jobbarkläderna också och jag märkte att man gått upp några kilon sen sisst....satt lite tajtare nu. Ångest!

Idag cyklade jag dit. Tänker fortsätta med det, förutom om det störtregnar, då blir det bilen. Fett jobbigt det vart när jag skulle hem. Ettans växel funkar ju inte också hade jag ju ont överallt sen jag cyklade dit imorse, ändå är det mer nerförs hem än dit. Tokigt, men snart har man nog fått  upp konditionen så det går lika bra som förra året. Då cyklade jag till och med ända från Solbågen. De första gångerna jag cyklade förra året gick jag med cykeln upp för Bromanbacken, men sen så cyklade jag upp för den! Man märker fort (Vart jobbigt att skriva nu, Kristoffer har köpt ny mp3 idag och sitter och lyssnar i den nu och sjunger med, jätte högt och utan att riktigt kunna texterna!) att det går bättre och bättre.(Nu spelar han luftgitarr också)

Igår när jag kom hem iaf, så var Linus här så vi spelade lite M.I.G, sen kom Malle hit och då spelade vi igen. Roligt spel det där! Åkte sen men Linus och fiskade strömming, men fick inget alls. Idag när jag kom hem så kom Krille en sväng, sen gick jag och duschade, sen ner till hamnen igen med Linus och föröskte få fisk igen. Fick inget idag heller. Jag fasnade i andras linor 3 ggr. Och när vi skulle åka hem så fick killen bredvid oss fisk på varje krok, snopet!

Igår förästen så gjorde vi sallad med gillad  kyckling och creme fraiche men curry i som dressing. Jätte gott, det måste ni prova! Idag stekte vi lax som vi åt med sallad och gjorde creme fraiche med dill i. Funka gjorde det, men jag var så himmla hungrig så jag mådde illa och vart ju sugen på allt möjligt. Tex när vi var på elgiganten och köpte mp3n så stog det ett bamsepåse men sån där små daim, vid disken som kostade 49 kr. Vart jag just nå sugen på att svulla i mig allt! Men det fick jag inte....Känns lite bättre nu när vi ätit lite, men fortfarande sjukt sugen på choklad! Trött är jag å så jag skulle kunna somna om jag bara blundade. Och ont i fötterna,  lite ovan att stå upp hela dagarna...Men annars är allt bra =)

Nu får det räcka...kommer väl säkert på nått mer att skriva, men det får jag försöka komma ihåg till nästa gång.
Ha det gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0