Julhelgen

Dan före jul var det fullt upp hela dan. Åkte först till Söderrå och hjälpte till med att göra mer julmat. Sen hem och spela M.I.G med Linus och grilljerade julskinkan. Efter att han hade åkt hem så blev det till att städa och pynta medans Kristoffer gjorde världens godaste köttbullar och Jansson! Sen kom mamma hit och lockade mitt hår och jag plattade hennes.

På julafton så åkte vi till Söderrå där pappa och bröderna var. Spelade lite M.I.G, Käkade massa mat, öppnade paket sen drog jag och Kristoffer vidare till hans mamma. Där kikade vi lite på Kalle och öppnade mer julklappar. Sen viade till mamma. Där fick vi godis och paket också spelade vi Wii som mamma hade köpt till sig själv i julklapp :P Senare på kvällen åkte Kristoffer, jag och Alex till Joel och Linda. Kristoffer, Linda och Joel drack lite öl och Whiskey sedan åkte vi lite på stan och kikade på fyllefolket.
I år hade vi bestämmt att vi inte skulle byta några julklappar så det vart inte så mycket i år. Jag fick en julost, osthyvel och pengar av pappa och en mixerstav och pengar till en vinterjacka av mamma. =)

I går hämtade vi Alex i Söderrå och gick hem till mamma och åt julbord. Mycket mummsigt! Spelade lite till Wii medan vi väntade på maten och eftermaten så fikade vi. Kristoffer och jag åkte en sväng på stan och senare på kvällen kom Krille förbi en stund.

Nyss så sparkade bebisen jätte hårt, och många gånger! =) Är så skönt att få känna sparkarna riktigt väl lite då och då. Satt och läste bebisboken nyss och fick lära mig att naveln ramlar av efter några dagar..hehe det var nått jag inte visste innan.

Ska gå ut i skitvädret sen och åka till Krisoffers mamma och äta tacos. Sen vår vi se vad som händer.

Ha en god fortsättning!


Kommentarer
Postat av: Malle

Navelstumpen blir ju svart och är jättesnuskig!! Den trillade ner innanför mitt linne! Euuuh! Akta så inte Rocky äter upp den! :D

2009-12-26 @ 14:03:32
URL: http://marlenejonsson.blogg.se/
Postat av: sandra

Haha uscha! Ja det vore ju inte trevligt om Rocky åt upp den. Man kanske ska spara den i en liten burk? :P

2009-12-26 @ 15:17:47
Postat av: ewa

God fortsättning!

2009-12-27 @ 16:53:10
URL: http://ewawiklund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0