Luppa luppa! Kanelpuppa!

I söndags gick jag över till mamma och bakade kakor. Mitt i baket så åkte jag och Kristoffer och handlade grejer till tacopaj som vi bjöd mamma och lillebror på. Sen fortsatte vi att baka. Tog nästan hela dan. Men kakorna blev goda! Råkade misslyckas med en sorts kaka som flöt ut över hela plåten, men dom blev god ändå =)

Idag kom Malle och Isabelle på besök. Dom fick smaka kakorna, också satt vi och örsade. Isabelle var ju rolig när hon petade på Rocky och han slickade på hennes hand för det tyckte hon var så roligt, så hon gjorde det om och om igen och lika kul var det varje gång hehe! Och kramisar fick man idag också av gotösen.

Har lagat sprickan på bordet. Blev ju jätte bra. Man ser inte att det är nån spricka om man inte kollar jätte noga. Också har vi oljat in köksbordet och rumsbordet. Men det var kanske inte så bra för nu luktar det typ lacknafta överallt, och då blir vi lite oroliga att det inte är bra för bäsen så jag får andas i tröjan.

Igår gick jag in i vecka 24. Jag har faktist inte så mycket att skriva om det för jag har inte kännt av nån förändring. Inga roliga humörsvägningar heller vad jag vet om. Skulle vara då kanske när Rocky drog omkull mig i leran och jag fick gå in och byta kläder innan jag gick upp till mamma. Då var jag inge glad. Fy vad arg jag var, nästan så jag grina! Jag som hade mina fina mammabyxor och en fin tröja när jag gick, så fick jag gå in och byta till mysbyxor och en tjocktröja. Ne då var jag inte särskillt glad.
Men det kanske kommer lite utbrott sen?
Idag blev jag dock väldigt glad när dom ringde från försäkringskassan och sa att jag får en utbetalning den 23 december. Vet inte hur mycket, men det räcker förhoppningsvis till räkningar =)

Dagens fundering: Om jag var ett trosskydd. Undra vilken fisk jag skulle lukta som då? (Klarry 2)


Kommentarer
Postat av: Malle

Haha ful-Klarry

2009-12-08 @ 16:11:08
URL: http://marlenejonsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0