MVC v25

Oj vad härligt! Äntligen är snön här! Väldans tjusigt ute nu! (Fast det är snöstorm som har varit i 3 dar =P)
Igår på morgonen så gick Rocky och jag ut och skottade gången på baksidan. Vi vill fortsätta att gå den vägen för det känns lite mer som sitt egna då och inte som en lägenhet som när man går genom trapphuset.
Sen gick jag ut och skottade runt bilen och sopade av den. Gick sen och duschade och gjorde mig i ording för sen åkte jag till Forsaträ och åt jultallrik. Sen när jag kom hem så åkte vi en sväng med Rocky så han fick springa av sig lite och när vi kom hem igen så fick vi skotta igen.

Linus kom hit med ett nytt M.I.G som vi spelade ett tag. Det var riktigt kul när det var nytt, för man lessnar lite när man har kört samma frågor om och om igen annars. Sen åkte han hem och vi lagade mat.
Mamma och lillebror kom hit en svägn och fikade efter det. Och Linus kom tillbaka och spelade mer M.I.G med oss på kvällen.

Idag har vi varit på MVC. Är ju i vecka 25 nu så då var det dags =) Fick först sticka fingret och sen väga mig. Herre jisses! 9 kg! Har nog blivit lite för mycket kakätandes nu när man har en massa hembakat hemma i frysen. Är nog dags att börja med de dagliga promenaderna, vilket hon på MVC förtydligade lite extra när hon sa det hehe. Sen mätte hon magen och vi fick lyssna på bebisens hjärta. Tyvärr är jag ju så glöms så jag inte kommer ihåg mått eller hjärtslag trotts att det bara var 4 timmar sen vi var där. Men jag ska kolla upp det nästa gång om jag kommer ihåg, så kan jag skriva det då. Allt såg bra ut iaf. Behövde inga järnpiller. Känns skönt. Men kanske kommer det också. Fick med mig lappen på lite värden iaf: Hb:127, Blt:129/77, Glukos: 5,0, Vikt: +9.

Vi pratade lite om amning också. Är väldigt nervös för det jag, att det inte ska gå bra.
Också funderar jag lite på vad man gör om man är bland  folk och bebisen blir hungrig. Inte  har jag lust att slänga upp tutten mitt framför folk. Då vill jag gärna gå och sätta mig själv någonstans i fred och ta det lugnt. Men sånt ordnar sig säkert sen. Man får väl hoppas att folk har förståelse för det och inte börjar på med: Men det är väl inget att skämmas för kom och sätt dig här...Nej tack!
När hon sa att boobisarna kommer bli mycket större sen och att jag kommer behöva köpa en typ 2 storlekar större BH, så sken Kristoffer upp haha! Men jag tror nog inte att han är lika sugen då när det mjölkas för fullt.

Vi skrev upp oss på föräldrakurs för dom som ska få barn i Mars. Första gången vi ska dit är den 14 januari och nästa gång vi ska på MVC är den 8 januari. Men det känns lite som att hon på mvc är lite oengagerad. Inte för att jag vet hur det brukar vara. Men känns som att mötena går så fort och att hon inte riktigt förklarar och berättar allt hon ska. Jag vet inte? men jag vet inte vad som saknas heller precis. Och jag får lixom inga papper, eller böcker eller så. Men det kanske man inte ska få? Idag fick jag en liten bok om amning, också sa hon att jag skulle läsa den. Sen då? Kanske går igenom mer framöver förstås. Ah, det blir nog bra!

Annars är allt bara bra. Har lite ont i ryggen fortfarande sen jag skottade igår bara. Bebisen bökar på och det är fortfarande lika mysigt! Jag sover rätt bra på nätterna, men måste upp en gång runt 4 tiden och kissa, och om jag sträcker på mig så vill alltid vaden få sendrag, men då är jag snabb och böjer foten åt andra hållet så det går över. Men det är inge trevligt när man inte hinner det, uscha!

Ne nu ska vi åka till Grannen och dricka kaffe! Ha det!


Kommentarer
Postat av: Malle

Min barnmorska var också dålig på att informera, man skulle jämt fråga själv men inte kom man på nå frågor när man väl var där inte. För mig blev tuttarna större i några dagar efter förlossningen men sen var dom som vanligt, så jag fick gå omkring med för stor bh vilket inte heller var så skönt, så det kan vara bra att vänta med att köpa sånt, men har hört att amningslinnen är bra! Och amningen för övrigt brukar lösa sig till slut. I början vill man inte alls sitta bland folk då man är ovan men efter ett tag orkar man inte bry sig. Då kan tuttarna titta fram lite överallt. Så var det för mig. Och det här måste vara den längsta kommentaren i världshistorien! Ha det så bra så kanske vi kan synas i helgen?! Ciao =)

2009-12-17 @ 10:00:09
URL: http://marlenejonsson.blogg.se/
Postat av: ewa

Amningen löser sig.. trode aldrig jag skulle amma inför nån men jag kan sitta och amma framför svärfar hihi..böcker och sånt får du bara på inskrivningen sen får man inget mer.. undrar du nåt så fråga..vem har du som BM? jag har Maria hon är super bra!!

2009-12-17 @ 12:05:24
URL: http://ewawiklund.blogg.se/
Postat av: sandra

Skönt att jag har er. Nu känns det lite bättre iaf. Man är ju fortfarande lite orolig, men det blir väl som det blir =)

Klart vi kan ses nå i helgen Malle! Är bara att säga till det om du vill hitta på nått, vi sitter väl bara och ugglar ändå ;)

2009-12-17 @ 23:32:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0