21

Ja då var man inne i vecka 21. Det är kul det här! När man får läsa om allt som händer med mig och bebisen varje söndag. Lite som en julkalender fast veckovis =) 
Jag vägde mig igår och jag tror jag har gått upp runt 5-6 kilo. Vet ju inte säkert vad jag vägde innan, men på ett ungefär. Jag är faktiskt inte särkillt hungrig nu för tiden. Jag trodde ju att jag skulle sitta och proppa i mig hela dagarna med mat, men det kanske kommer? Stog att  jag kunde få ökad aptit nu i vecka 21 för att jag  behöver få i mig 500 kcal mer. Ne, nu när jag äter så får jag knappt i mig nått. Blir mätt hur fort som helst. Tex så skulle vi äta korv med bröd här om dan. Jag åt en korv sen gick det inte mer. Annars så får jag ju lugnt i mig 3 st, ibland 4.

Också har jag märkt att på kvällarna när jag ska sova, om jag har armarna lite böjd, räcker med typ bara 90 grader, så domnar dom bort från armbågen ut till fingertopparna. Och då ligger jag inte på dom heller...Det har kommit nu det för nån vecka sen. Har det nått med graviditeten att göra eller är det bara jag som blivit lite mongo ändå? Är inge skönt iaf. Och det vägrar typ att gå över av att bara sträcka ut armen också, utan jag måste ställa mig upp så går det över på en gång. Mysko.

Igår kväll satt vi och pratade om förlossningar och grejjer med Grannen. Låter inte så trevligt. Men man läre väl haha. Ne men det går säkert bra. Kanske kommer gå riktigt bra bara för att jag har föreställt mig det värsta av det västa, och då kan det ju inte bli värre än så :P Och Malle skickade mig en hemsk blogg :P.
Ett inlägg handlade om när en tjej hade fött precis och skulle gå och duscha. Inne i duschen fanns det en pall som hon kunde sitt apå om det blev jobbigt att stå. Så hon satte sig där men flög upp fort för hon tyckte att hon satte sig på nått, men på pallen var det ingenting. Så satte hon sig igen och flög upp igen och kolla vad det var, men det var ingenting. Tillslut så kom hon på att det kanske var pullan hennes (som hon sa det), så hon kände efter och det var ju den hon hade satt sig på. Så hon hade fått en kopulla skrev hon. När jag läste det så skrattade och grät jag om vart annat kan jag lova. Hon skrev det  ju så roligt, men samtidigt tänkte jag på mig själv och då grät jag nästan, så Kristoffer fick krama om mig och säga att det kommer gå bra.

Tycker det är jobbigt att gråta när det är folk i närheten jag. Lite jobbigt det nu när man är så himmla känslig. Så när jag läste det där tex. Hade jag varit själv då så hade jag ju storgrina. Och när jag fick sluta jobbet så släppte jag inte ut allt. Eller när vi kollar på film, kan inte. Det får sitta där och bränna i halsen istället. Jag tro det är för att det känns så dummt att grina åt nått sånt lixom. Skulle jag mot förmodan grina när jag ser en film så skulle jag ju börja asgarva sen för att det skulle kännas så dummt. Jag skulle ju få tröst av Kristoffer så klart, det är ju inte det att jag inte kan gråta framför han. Utan det känns som att det är nått sånt, att det känns dumt bara. Men jag kanske ska passa på att släppa ut allt nu när jag är gravid och har nått att skylla på, så kanske jag lär mig till sen. Känns inge bra samtidigt att inte få gråta ut en svätt, är skönt att göra det ibland.

Igår ialla fall så spelade vi TP hela kvällen. Ett gamalt TP från 84 haha så det gick inte så bra. Men då kom vi på att mamma kanske hade ett nyare TP. Och det hade hon så då gick jag och hämtade det också bytte vi spel. Gick lite bättre då. Vi spelade i lag, så Kristoffer och jag var ett lag och Michaela och Björn var ett. Och vi vann efter mycket om och men! =) Sen vid 1 ungefär så åkte dom vidare på fest och jag stannade hemma och gjorde varmamackor och kollade på tv tills jag somnade. Tur var väl det för Kristoffer kom inramlandes 20 i 6 imorse, och det hade jag aldrig orkat med :P Så nu ligger han och sover, och jag tänkte äta frukost. Mmmmm rostade mackor med ost och ett glas oboy (som jag måste ha varje morgon nu för tiden). Sen kanske vi ska hem till mamma och äta hemmagjorda köttbullar och mos!

Just det ja! Mamma har scannat in bilderna från ultraljudet så här kommer några:








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0