Julpynt och bak

I tosdags åkte vi och besiktade våran bil. Gick inte bra!! Fick fel på 3 spindelleder, en glapp lampa och en bromsslang. Så nu kommer det ju gå åt hur mycket pengar som helst till att laga det, och det var ju inte speciellt billigt! Tur att man har en bror som kan laga, annars hade det gått på runt 8000 på bilfirma. Så det var lite tråkigt.

I fredags kom Malle och Isabelle på besök. Och på kvällen kom Linus hit och spelade TP med oss. Jag fick alla tårtbitar först av alla, men Kristoffer lyckades svara rätt på sista frågan före mig. Synd, annars hade jag vunnit!
I lördags så julstädade jag hela dan och adventpyntade så nu är det så fint här. Kanske skulle ha tagit en bild förästen...Men orkar inte nu. Kanske sen.
Sen på kvällen åkte vi till Grannen och spelade TP igen. Gud vad smart jag kommer bli, som vi spelar TP hela tiden. Man måste ju ha nått att fördriva helgerna med nu förtiden när man inte kan dricka öl ;P

Sen i söndags så bakade jag lussebullar och senare kom mamma hit och hjälpte till med pepparkakorna. När det var klart så smakade vi på det vi bakat och drack glögg. Vart mycket mummsigt! Första gången jag bakar bullar själv och bra gick det som tur var.

Kristoffer satt och knäppte kort medan vi bakade


Jag som tyckte att jag hade haft så fullt upp hela veckan och att tiden inte har räckt till, men nu när jag satte mig ner och skrev så vart det inte så mycket ändå :P Kan ju vara så att jag har glömt bort hälften också!

Igår gick jag in i vecka 23. Har inte lagt märke till nått annorlunda. Förutom att magen växer =) Och den lilla bäsen sparkar och har sig. Jag var hos mamma en dag nu i veckan och då provade vi med att hålla ett snöre med en ring ovanför magen. Och om den åkte fram och tillbaka så blir det en pojk och åkte den i cirklar så var det en tös. Och snöret åkte fram och tillbaka när vi höll ovanför min mage, och när vi provade på mamma så rörde den sig ingenting. Hehe inte för att jag tror på sånt där, men rätt häftigt ändå. Kan ju tillägga att alla tror att vi kommer få en kille. Men det får vi allt se i Mars vad det blir för ett litet busfrö =)



Var nyss med försäkringspapperna till Forsaträ. Så nu väntar jag bara på att få veta hur mycket pengar jag får. Håller tummarna på att det blir mycket!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0