MVC v 34

Imorse var vi på MVC. Jag hade gått ner ca 0,5 kilo igen, men jag hade inte skorna på mig denna gången så jag ligger väl säkert på lika kan jag tänka mig. Bäsen ligger med huvet neråt och hjärtat lät bra. Jag har 8 järntabletter kvar att äta så då passade jag på och fråga om jag behövde köpa fler sen. Men det skulle jag inte behöva göra som tur var. Frågade om hon visste vad vi ska göra för att få pengar när havandeskapstiden är slut, så vi satt och pratade om det ett bra tag också och massa annat.

Det här med pengar, hur krångligt låter det inte då?! Papper hit och dit. Orka att man ska behöva hålla på med sånt också när man har en ny liten bäs att tänka på. Speciellt när det handlar om försäkringskassan. Än så länge har det ju gått hur bra som helst, men det kommer nog komma nått krångel...Men jag ska ringa och höra med dom sen och se vad som måste göras. Igentligen borde man få gå en kurs i sånt och få lära sig vad man ska göra och vad man har rätt till, tycker ni inte?

Efter att vi hade vart på MVC så gick Rocky och jag ner på stan. Jag måsta upp till mammsen och låna en slant så jag kunde köpa saltlösning istället för nässpray. Så medan fick Rocky vänta ute i kylan bland massa folk, och sen fick han vänta utanför apoteket också. Men jag var väldigt snabb så han inte behövde vara själv. Uscha, gillar inte alls att lämna Rocky själv ute mitt i stan. Man vet ju aldrig om det kommer nån dummis som tar han eller  gör illa han. Men det gick nog bra. Han såg lite skraj ut, eller så frös han lite när han måsta stå still, men det gick över fort.

Jag har blivit beroende av nässpray också. Det blir jag varje gång jag väl börjar med det. Nu har jag gjort slut på två stycken så då kände jag att jag måsta byta till saltlösning istället så jag inte pajar näsan. Det står att man kan få motsatt effekt om man använder nässpray för länge...känns som att det har blivit så. Eller så är det bara för att jag är gravid som jag är täppt dygnet runt. Iaf så funkade ju inte saltlösningen lika bra. Helt värdelös! Så vi får väl se om jag får ligga kvar i sängen inatt när jag inte kan andas tyst. Blir väl utslängd till soffan kan jag tänka mig =P Om jag äns kommer kunna sova. Gillar inte alls att sova när jag är täppt i näsan och man vaknar hela tiden och är snustorr i munnen, usch!

Pappa kom hit och hjälpte oss att byta olja och filter på bilen också, så nu är det nyservad. Härligt! Tack så mycket pappa, hur snällt som helst! Nu fattas det bara en tvätt in och utvändigt och koppla ur airbagen. Också lite vår på det å då så man får byta till sommarfäljarna. Sweet!

Nu ska jag hjälpa Kristoffer med maten! Hej svejs!
Måste hitta på nå bilder att lägga upp. Min blogg börjar se tråkig ut!


Kommentarer
Postat av: ewa

Nässpray beroende?? japp!! f-kassan krångligt?+ låter värre än de är lovar..gå dit upp så hjälper dom er!

airbag..koppla inte ur den själv och ha bebisen där fram de är ju inte 100%säkert om man gör de själv. ha heller bebisen bak och köp en sån där spegel att sätta bak så du ser. eller lämna in på verkstad koppla ur..



tänk snart har ni eran lill* hos er:)

2010-02-19 @ 09:59:03
URL: http://ewawiklund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0