Räkningar

I morse när jag klev upp så låg posten på golvet i hallen. Jag öppnade första kuverter och däri låg det en faktura från Tele2 på 7511 kr! Vad tänker dom med igentligen? Jag bytte precis till viasat silver och då skulle vi få gratis i 3 månader. Ska bara betala för dokumentärpaketet som det var uppsägningstid på. Ringde i morse med då var det kö i 30 min så då gav jag upp. Sen ringde jag nyss igen och då var det 30-40 min väntetid! ORKA! Om dom ska hålla på och krångla hela jävla tiden så säger jag upp alltihopa och skaffar nått annat!
Sen öppnade jag elräkningen. Den var på 957 kr denna månad! Sanslöst! Vet fan inte vad man ska göra. Elräkningen blir minst 100 kr dyrare för varje månad och så har det vart sen i höstas. Och vi har inte gjort någon skillnad här hemma på elsaker. Nån som har nån idé på vad som är så jävla dyrt?! Är det elpriserna bara?

Så, nu har jag fått ur mig det. Skönt!
Igår gick Kristoffer och jag en sväng i finvädret. Sen enfter lunchen så skulle vi ner på pappas verkstad och byta olja och filter på bilen. Men det gick inge vidare! För det första så var det svinkallt där inne. Och för det andra så hittade vi inte skruven som man tar bort när man tömmer bilen på olja. Sen skulle vi hissa ner bilen igen som stog på en lyft. Men då gick inte det, och nervös blir man att det ska bli nått fel och allt brakar och går sönder. Så då fick vi ringa pappa och fråga. Då hade vi inte satt på tryckluften, så det var därför vi inte fick ner den. Så då satte vi på den, men den var det nått fel på, så efter ett tag så började den pysa skit högt och då måsta vi slå av den. Men det räckte iaf till att få ner bilen. Uscha, blev så himmla nervös, också var ju Rocky kvar i bilen när den var på lyften så då blev det inte nå bättre. När vi hade fått ner den iaf så kollade vi om vi hittade oljefiltret. Men på lite nyare bilar så ska dom ju absolut gömma allt så bra dom bara kan. Så det hittade vi inte heller, och inte stog det nått i manualen heller för dom vill väl tjäna pengar på att man lämnar in den! Så då gav vi upp och åkte hem. Pappa ska få följa med nån dag och hjälpa oss.

Sen åkte jag till pappa och gjorde min sista målning på skåpet. Ska dit igen nu och sätta dit gångjärn och handtag, sen är den klar!
Senare på kvällen så kom grannen hit och drack kaffe.

Jag har kommit på en sak jag, men jag är inte säker på om det är så. Men när jag är ute och går så brukar det göra ont i magen ibland. Men nu har jag haft jackan öppen för det har varit rätt varmt och då har det gått bättre. Här omdan så provade jag att stänga den och då gjorde det ont igen...kan det ha med det att göra, att det blir trångt lixom? Jag vet inte...Eller så är det att jag går för fort ibland bara.

Ne nu måste jag åka och hämta lillebror från skolan, för han ska med till pappsen! Imorrn är det fredag och då får man äta godis om man vill =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0