Mmmm nässpray!

Visst måste väl nässpray vara världens bästa uppfinning!? Gud så bra jag har sovit nu när jag har den. Imorse var jag täpt igen, så jag gick och snöt mig och tog en till dusch spray. Sen gick jag och la mig igen och efter en liten stund så kännde jag hur det släppte och jag kunnde andas igen! Hur härligt som hälst!

Igår blev det mycket att göra. Först skjutsade jag mamma till tågstationen kl 6. Åkte med Rockt ut i skogen så han fick springa en stund. Sen hem och la mig på soffan och kikade tv tills jag somnade. Sen vid halv 11 så skjutade jag lillebror till hälsocentralen för han hade ont i halsen. Han hade ingen halsfluss iaf, som tur var.
Sen när vi kom ut till bilen igen så kom jag på att jag ju hade Rocky med mig! Stackarn hade suttit i bilen och frusit! Då tog jag ur han och sprang lite grann så han blev lite varm...uscha vad hemsk man är som glömmer lillvovven. Första gången det hände iaf och förhoppningsvis sissta! Förstår inte heller. Jag hade inte en tanke på att han var med föräns jag stog utanför bilen...

Sen åkte vi hem och då började jag baka bullar. Tog sin lilla stund det. Men jag han blir klar precis när vi skulle åka till sjukhuset på visning med föräldragruppen.
Vi började i rummet där man hamnar först (kommer inte ihåg vad dom kallade det). Där fanns det badkar och dusch och sånt. Såg på Kristoffer att han var lagomt nervös redan när vi klev in i vänterummet. Han är inte så  förtjust i sjukhus. Vi klarade oss från att höra nån skrika iaf. Det ville inte Kristoffer höra, så det var ju bra det. Sen gick vi vidare in till en förlossningssal och satte oss runt sängen medan BM berättade om allt. Kristoffer satt längs in fid ett öppet fönster så det blåste in snö på mig lite då och då. Men det var skönt med lite luft för det var så varm där. Och snoret började rinna! Hur jobbigt som helst när man inte kommer förbi nånstans så man kan snyta sig! Men det gick nog bra. Jag hoppas ingen såg att det rann iaf hahah!
BMen tog fram en sugklocka och visade oss. Sen skickade hon runt den så alla fick kolla närmare på den. Och innan den kom fram till Kristoffer så sa hon att det är engångsklockor, så man slänger dom efter att man använt dom. Då sa Kristoffer: TUR! Och alla skrattade. Och när det var hans tur att kolla på sugklockan så tog han den väldigt försiktigt mellan tummen och pekfingret och gav den till mig. Haha det var så kul, och alla kolla på han och skrattade! Kommer bli en spännande förlossning känner jag på mig!
Sen gick vi vidare till fler rum, och hon visade vart det fanns duschar m.m. Det var inte alls så kul att vara där som jag trodde det skulle vara. Vart mer deppig av att veta att jag ska ligga där i dom där fula tråkiga rummen och ha ont! Och inte har jag lust att dela rum med nån annan sen när man är klar heller...
Jag var mindre nervös innan vi var där och fick se hur det såg ut. Det blev då inte nå bättre av att se allt iaf...

Efter det så åkte vi upp på Dollarstore och köpte diskborstar. Sen hem och då kom Alex (lillebror) på besök. Så då smakade vi på bullarna. Blev inte så goda som jag trodde dom skulle bli, men duger helt klart! =)
Sen kom Grannen och då smakade vi på kakorna jag gjorde dan innan. Dom var goda dom! Sen skjutsade vi hem henne och åkte hem och kikade på film. Zombiland. Var rätt bra faktiskt, men jag somnade lite då och då som vanligt.

Vaniljbullar

Kommentarer
Postat av: ewa

Ohh vilka goda bullar!!De där med badkar och grejer känner jag inte till!! finns en dusch i dom flesta rum men inte ett badkar...har du tråkigt nån dag så kan du komma hit och hälsa på:)

2010-01-30 @ 11:12:56
URL: http://ewawiklund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0