Olivia 10 veckor!

Igår var mamma, jag och Olivia iväg till Malin och Bengt. Måsta låna lite flyttlådor så vi kan börja packa nån gång. Drack lite kaffe och Olivia hade väldigt roligt med sin mormor. Gud vad hon flinade hela tiden när mormor flängde runt med henne. Och jag fick ont i magen av allt skratt för det var så roligt att kolla på henne, sötisen! Också fick vi en lekstuga också! Dom har ju ganska precist flyttat till ett nytt hus, och då stog det en lekstuga på deras gård som dom inte har nån använding för, så då kunde vi få den =) Eller köpa, jag vet inte hehe. Så då ska vi ta hem den sen nån gång och rusta upp =) Kommer bli kul!

Idag var vi på BVC. Olivia är idag 10 veckor gammal. Hon väger 5280g och är 57 lång =) Börjar bli stor min lilla tjej! Glömde fråga Annika om det går bra att ha fönstret öppet i sovrummet på nätterna, eller om det inte är bra för Olivia att det drar? Kanske ni som läser vet? Och att ha fönstret i bilen nervevat. Det börjar ju lixom bli rätt varmt och det är dåligt med AC i Amazonen =P

Sen när vi kom hem så följde Stina och Alice med på en runda runt slingan och sen gick vi hit hem och drack kaffe. Olivia har inte vart på sitt bästa humör idag. Så när jag för andra gången på en kort stund måsta amma henne så vart det debut på att amma bland folk. Stina var ju här ;) Kändes lite osocialt att gå därifrån två gånger, så jag tog mig i kragen och provade haha! Måste ju göra det nån gång så då fick Stina vara försökskanin ;) Glömde fråga hur det gick förresten. Var det godkänt Stina?
Hur bra det än gick, så kommer det inte bli nån vana, jag går hällre undan om det går. Så då vet ni vart jag är om jag försvinner helt plötsligt =)

Sen åkte vi till vårt blivande hus i Iggesund för att kolla vilka grejjer dom skulle lämna kvar och inte. Vad det hade växt en massa på gården. Fint var det! Men nu störde jag mig väldigt mycket på träden som skymde solen! Hoppas att grannen går med på att göra nått med dom...Kristoffer la märke till allt småfusk inne i huset IDAG! Typ att det fattas lister och sånna saker...Det var det första jag såg det, och det har jag ju berättat för han flera gånger att jag störde mig på allt småslarv dom har gjort när dom har fixat saker. Typiskt killar, eller? Hehe!

Efter det passade vi på att svänga in till pappsen. Han var lite trött och slö, så vi var inte där så länge. Åkte hem och kollade på Avatar istället som faktiskt var bättre än jag trodde. Nu är det duschdags igen! Men nu har jag vart duktig och bloggat med bara en dags uppehåll iaf! Hej svejs!

Kommentarer
Postat av: Stina .

Jag har fönstret öppet på natten, inte mycket . men en glipa . annars går de inte att sova, de blir skitvarmt . Jag brukar känna på Alice, då vet man . & hon är alltid varm & go :D

& amningen gick utmärkt tycker jag . de märktes knappt :D . Nu är de bara jag som ska lära mej hur man gör bland folk . haha .

2010-06-09 @ 09:50:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0