Handlat bebiskläder i helgen

Oj då! Nu var det ett tag sen jag skrev ser jag. Så då kommer nog det här inlägget bli väldigt långt =P
Brukar bli så.

Idag snöar det i vanlig ordning. Tror nog det blir en promenad ändå idag. Om inte Kristoffer och jag  tar den tillsammans ikväll istället. Men är ju inte säkert att det är nå bättre väder då heller...eller att vi orkar då =p Vi får se.

I fredags var vi på stan med Linus. Var in på HM och köpte de första bebiskläderna =) Det vart strumpor, mössor, två bodys och en vit tröja med en groda på och tillhörande byxor. Hur fina som helst!
Sen måsta vi åka hem till pappsen i Iggesund och hjälpa han med datan. Han har ju lite problem med den titt som tätt. Också är han ju ingen hejjare på datorer så Kristoffer får hjälpa han =)
Var där en liten stund bara, sen måsta vi åka och handla och sen laga mat.
Blev tacos som vanligt och film. Till efterrätt åt jag en chokladkaka, MUMS! Senare på kvällen drog vi en runda på stan och kollade in fyllefolk i snöstorm och sen kom Krille och Linus förbi och drack te och spelade Mario.

På lördagen så ringde pappa och väckte mig. Då ville han åka på stan och leta en ny mobil för hans var lite trasig. Jag hade inget annat för mig så då gjorde vi det =) Och tur var väl det! För hem kom jag med en ny diskmaskin som pappa inpulsköpte åt oss =) Hur snällt som helst! Vi var in på Nilssons el och kollade lite lampor, så frågade pappa om jag ville ha en diskmaskin helt plötsligt. Visst sa jag och trodde att han skojade med mig. Men han slängde upp plånboken och köpte den. Det ska bli så skönt att få en inkopplad, stor och fin diskmaskin! Så idag ringde jag och sa att vi vill koppla in den. Så vaktmästaren kommer i morgon för jag ska skriva under nå papper, sen får vi se hur lång tid det tar tills de har tid att göra jobbet. Jag hoppas det går fort. Passade på och säga att vi ville ha badkar också, så då skulle han fixa det på engång.

Efter att vi vart på stan så drack vi kaffe och jag klippte håret på pappa och sen skjutsade vi hem honom. Sen vart det en promenad och lite tacorester. Kunde inte äta så mycket för det var bara nån timme kvar tills vi skulle till Malle och Isabelle på middag. När vi kom dit så fick vi bandspagetti med fläskfilé i en jätte god och krämig sås! Hur gott som helst! Måste få äta det igen snart känner jag =) Efterrätten var kaffe och glasstårta, sen blev det godis och chips. Värsta lyxen! Vi spelade lite M.I.G medan vi väntade på att Melodifestivalen skulle börja. Sen kollade vi på det. Mycket trevlig kväll vart det! Tack så mycket Malle!

Igentligen skulle vi ha hämtat mamma, Joel och Linda på stan senare på kvällen, men jag vart så himmla trött så vi gick och la oss. Som tur var fick dom skjuts av nån bror min kännde istället.

Igår kom Malle och Isabelle hit och promenerade med oss. Sen drack vi kaffe och spelade Mario cart.
Efter det åkte vi och handlade på Maxi. Passade på och köpa en bebisfilt, en pyamas och byxor med små nallar på också. Så nu känns det som att vi börjar bli klara med det mesta. Byggde ihop spjälsängen igår också. Kristoffer skruvade och jag berättade hur han skulle göra.

Har gått in i vecka 36 nu. Inte långt kvar. Börjar kännas trångt i magen. Igår kväll svällde mina händer och fötter. Och det kliar så mycket i fötterna då, lite jobbigt. Annars går det bra, förutom när jag sover då. Då vill ju inte höfterna att jag ligger på samma sida länge och näsan täpps igen allt oftare, fast jag använder nässpray.

Är klar med det mesta här hemma nu. Eller ja, snart. Inkoppling av diskmaskinen då, badkar, skruva upp skötbordet, packa BBväskan, koppla hur airbag och köpa hem blöjor och andra saker som kan vara bra att ha hemma. Sen så, tror jag att allt är klart. Dom sakerna går ju undan att göra, men lite hjälp. Så nu börjar det kännas bra. Nu kan bebisen få komma snart =)

Ska ta kort på alla saker sen tänkte jag. Hinner inte nu, och vill inte sitta vid datan nå mer, börjar få lite ont i ryggen faktiskt. Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0