Ångest! 26 okt 2010

Jahapp, då var det dags att blogga igen.

Igår klev vi upp kl 7. Före Olivia hehe! För rörmokaren kom hit för och kolla vad som behövdes göras i vårt badrum nästa vecka då det ska renoveras. Trevlig som han var så fixade han en snickare åt oss. Är ju rätt så svårt att hitta hantverkare på 1 vecka annars. Kanske han är jätte dyr bara därför hehe :P Ne då, men det var snällt det. Så nu är allt ordnat för renoveringen nästa vecka. Ska bli spännande, men ack så jobbigt att varken ha toa eller dusch på en vecka! Tur att pappsen bor mittemot! =)

Sen åkte vi in till stan och Kristoffer gick på gymmet, och jag tog en promenad med Olivia. Sen efter att vi hade kommit hem och ätit lunch, så gick vi ett varv runt slingan här i Iggesund och vidare till Grannen för en kopp kaffe. Sen på kvällen kom Krille hit en sväng och drack te.

Imorse kom pappa hit och hjälpte till med elkablarna. Sen fick han vara lite barnvakt medan Kristoffer och jag åkte på gymmet. Japp, jag har gymmat idag =) SKÖNT! Kristoffer fick visa vad och hur jag skulle göra. Så jag fick prova på lite allt möjligt idag. Kommer nog ha en lagom träningsverk imorgon.

Ja, sen när vi kom hem så åt vi lunch, och sen gick Olivia och jag upp och började riva lite i väggen. Sen när Olivia sov en stund så hjälpte Kristoffer till. Gick lite fortare då när han kom =P Så nu har vi iaf börjat. Imorrn blire mer. Olivia ville inte sova särskillt länge så hon var lite grinig sen på eftermiddan. Så då tog vi en promenad till Preem så att hon fick sitta och kolla lite. Då blev hon glad =) Men fy så kallt det var!

Nu sover vår lilla bäs. Krille är här och dricker te. Och jag har ångest över dom 5 kilorna jag har gått upp på en månad!!!!!! Det är ju för fan sanslöst vad minsta lilla man äter ska sätta sig fast. Man kommer ju aldrig kunna äta som folk igen. Får leva på ägg och kyckling resten av livet tror jag. Ne usch vilken ångenst. Fast bra och ha det å så man vägrar äta nått hur sugen man än är. Får se hur länge man håller sig. Just nu vill jag aldrig mer äta nå! Ångest!

Har glömt att skriva att Olivia kan sitta själv nu. =) Duktig flicka! Fast jag vågar inte låta henne sitta ensam för hon kan helt plötsligt slänga sig bakåt. Den lilla vilden. Skulle döpt na till Wilda istället =P En fråga: Kan man lära så små bäsar att dom inte får göra som dom gör? Tex när hon kryper fram till en blomma som hon kan välta över sig hela, hela tiden? Också får man gå dit och lyfta bort henne, och säger man åt henne så tycker hon ju bara att det är kul?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0