Rödtott

Ja vad gör man inte när man har lite att göra…Jo man färgar håret så rött det bara går. Spännande var det. Blev inte så tokigt, hoppas bara att det mest orangea nere i hårbotten försvinner med tiden, så blir det nog bättre. Ska bli kul och se vad alla andra tycker hehe! Och jag hoppas att folk är ärliga, och inte säger att det är fint fast dom inte tycker det, för att vara ”snäll”. Orka gå runt i en hårfärg som man ser förjävlig ut och tro att man är snygg haha :P Det räcker att ni säger: ”Det var bättre innan”. Kort och gott =)

Har en liten fundering. Nu när det har blivit fler som läser (efter att jag lagt upp på Facebook) så kanske någon kan komma med ett tips?

Jag försöker sluta med ammningen. Men eftersom att Olivia fortfarande vaknar rätt så ofta på kvällarna så har jag tyckt att det underlättar att amma då, så då blir det lite svårt att sluta. Men jag funderar på om det kanske rent utav är ”bra” om jag slutar och ger henne välling istället på nätterna så kanske hon lär sig att hon inte får tutte, och därför sover bättre?  Jag vet inte..vad tror ni? Eller är det bättre att fortsätta amma på nätterna tills att hon sover riktigt?

Nu har det ju blivit lite bättre sen hon började med välling innan läggdags. Men hon vaknar fortfarande några gånger. Vet inte om det bara är närheten hon är ute efter, men jag har ju provat att lägga henne nära mig utan att ge henne tutten, men det hjälper inte. Det är bara tutten som gäller om hon ska somna om…

Ja som sagt så får ni gärna komma med tips…säg mig vad jag gör för fel, om jag gör det?.

I helgen fick Olivia en overall av sin farmor, men den var lite stor, så idag åkte vi och bytte den. Men den var för lite istället, hehe. Så vi får nog åka och byta den igen. Det är ju så svårt att veta vilken storlek man ska köpa så att den räcker hela vintern. Är ju lite jobbigt om den är allt för stor nu redan…men lite slöseri och köpa en lagom som blir för liten efter halva vinter…Ah, får väl ta något mittemellan då bara!

En sista sak innan jag slutar. Sassa var jäkligt bra i fredags tycker jag. Hon skulle inte ha åkt ut!

God natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0