Uppdatering 26 nov 2010

Hej igen allihopa! Saknat mig?

Jag jobbar och står i, så tiden räcker så klart inte till. Jobbar ju heltid som sagt. Funderar på när jag ska ta ut resten av mina mammadagar. Håller ju på och jobbar nu så jag spar dagar, så jag kan vara hemma tills plutten börjar dagis. Tänkte att hon skulle få börja i höst, istället för nu i vår och sen vara hemma på sommaren och börja igen. Känns som att det kan vara lite jobbigt…? Men någon som har någon synpunkt på hur många dagar det kan vara bra att spara till sen? Funderar på en månad, så man kan ta ut typ när det är lov och mellandagar och jul och så…(Eller är det för lite?) Då kan jag jobba tills februari ut och sen vara hemma till augusti ut. Det låter väl ganska bra? Eller ska jag ta ut alla dagar och jobba januari ut och passa på att vara hemma så mycket som möjligt men tösen? Känns som att man missar så mycket och jag saknar så mycket att vara hemma med henne och Kristoffer, samtidigt som det kan vara ganska skönt att jobba och träffa folk också…Svårt. Hjälp mig?

Olivia har precis börjar ställa sig upp nu. Hon tar tag i tvbänken, fåtöljen eller vad det nu kan vara och drar sig upp, sen står hon där och flinar när man klappar händerna och säger att hon är duktig =)

Jag läre väl passa på och snacka om snön som alla andra när jag ändå skriver här. Härligt med snö……Om man slapp skotta!!! Så länge det är skottat så får det gärna vara snö. Men det är fan i mig inte det roligaste att skotta. Men det är ju fint med snö och inte så mycket att göra åt, så det är bara att gilla läget. Tänkte köpa en pulka så jag och Olivia kan åka sen =) Också måste jag köpa henne en riktig overall så hon kan krypa omkring i snön. Skoj!

Idag ringde pappa och sa att han skulle komma förbi  imorgon med snöslungan och visa hur den fungerar så vi kan låna den. Så då struntade jag i att skotta idag =P Fett mycket snö på parkeringen nu kan jag lova, nästan så man skäms =P Vi var in till stan idag också efter jobbet. Jag tänkte köpa julgardiner, men vi hamnade på Lekstugan först och köpte en ny bilstol, så då han klockan bli för mycket för att hinna på A&H. Så jag tänkte åka in imorgon igen och kika om jag hittar något fint. Också ska här städas och pyntas, och lyssna på julmusik på högsta volym! Det gillar Kristoffer, hehe…inte =P Men jag älskar dig ändå =D

Om typ 1 vecka så ska jag åka och ta bort födelsemärken. Läskigt, men skönt att slippa dom. Har ju en på bröstkorgen som inte alls är så gullig, som har växt dom senaste åren. Inget farligt, bara fult. Och när jag har lite uringat så ska ju så klart Olivia dit och försöka ta den hehe. Kan ju göra rätt ont om hon skulle lyckas riva mig =P Sen har jag en ganska stor på ryggen som jag tänkte passa på att ta bort….Jag tänkte ju göra det i våras, men då var jag ju gravid så då var det inte så bra, för det kunde bli fulare ärr då.

Sen den 20:e december ska jag till tandläkaren. Första gången jag är lite nervös. Annars brukar jag tycka det är ganska spännande och roligt att gå dit faktiskt. Men inte nu, jag har nämligen fått typ två visdomständer som dom förmodligen kommer vilja dra ut! Våga och orka punga upp för det då! Fett dyrt kan jag tänka mig. Och undra hur många hål man har lyckats få då? Det var ju typ 2-3 år sedan jag var dit…

Ne nu är klockan mycket och jag är trött! Bilder på badrummet kommer snart, för jag hittade min kamera i Passaten! =) Den besiktade vi förästen här om dagen. Bara en bromsslang och en lampa! Sweet! Trodde vi skulle åka på bromsar och spindelleder och en massa skit. Men inte då! Då vart vi mycket glad =)

Godnatt och sov gott!

P.S LINNEA ÄR BÄST!!!!!!! Så det så.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0